Voor zijn terugkeer op de officiële kalender van de modeweek in Milaan, stelde het huis Gucci opnieuw een krachtige collectie voor.
Onder leiding van Alessandro Michele presenteerde het Florentijnse label Specula, een lijn van 84 silhouetten die de rol van mode als spiegel van onze samenlevingen onderzocht.
Lees ook: Herfst/winter 22-23 shows: het leven vieren met Prada
Gucci x adidas, een collab tussen ambacht en sportkleding
De laatste jaren zijn sportkledingmerken erin geslaagd zich met gemak te integreren in de wereld van de high-endmode.
Het meest recente merk in de rij? Gucci, dat tijdens zijn modeshow voor herfst/winter 2022-2023 het resultaat van zijn samenwerking met adidas onthulde.
En als we het over Gucci hebben, gaat het vooral over de vrouwelijke silhouetten. Maar voor het komende winterseizoen liet Alessandro Michele zich net inspireren door de mannenmode. Pakken met een onberispelijke snit, wollen blazers, wollen jassen met een dubbele rij knopen of krul… De Gucci man kiest voor weelde, tijdloze stijl en durf.
Maar het Italiaanse modehuis sluit vrouwen natuurlijk niet uit. Korsetten, latex jurken, zichtbare lingerie… De Gucci vrouw speelt haar sensualiteit uit, terwijl ze comfortabel en zelfverzekerd blijft. Ze doet beroep op de de codes van de glamour maar herinterpreteert ze om tot een stedelijke, all-terrain look komen.
Alessandro Michele: “Kleren zijn in staat om ons imago te weerspiegelen en dat tegelijkertijd te transformeren. En dat is net het allerleukste aan mode.”