Naast hun vaste 18 uniseks parfums, 10 interieurgeuren, een select aanbod lichaamscosmetica en een groominglijn voor mannen, creëert Le Labo elk jaar een “city exclusive” geur die maar een paar weken te koop is, in de bewuste plaats. Deze keer valt Seoul die eer te beurt. De heren achter het nichemerk gingen hiervoor op zoek naar een volwaardige citrusgeur die behalve klassieke citrusnoten, ook een atypische toets van agrumes zou oproepen. De uitkomst is een mix en match van frisheid en structuur met noten van citroen, gember en jasmijn, die rusten op cederhout en musk.
Waar je normaal gezien naar het Zuid-Koreaanse vasteland zou moeten afreizen om een flacon ‘Citron 28’ in handen te krijgen, is de geur van 1 tot 30 september ook verkrijgbaar in alle Le Labo-winkels wereldwijd. Zo ook in de Le Labo store in Antwerpen en online.
Met de hand gemaakt parfum
Leuk weetje: je “mag” enkel een flesje kopen nadat je het parfum op je huid hebt laten testen. Van zodra je overtuigd bent, wordt de geur voor je neus met de hand gemaakt. De stad waarin je het koopt en je eigen naam worden op het flesje gezet, zodat je écht een uniek item mee naar huis krijgt. Je kan het flesje later ook laten bijvullen in alle Le Labo-winkels. De parfums zijn allemaal gemaakt met topingrediënten. Aan deze luxe hangt natuurlijk wel een prijskaartje vast. Voor een fles van Le Labo Citron 28 van 100 ml betaal je € 415. Voor 50 ml tel je € 277 neer, een flesje van 15 ml kost € 112.
Over Le Labo
Le Labo ontstond in Grasse, dé parfumhoofdstad aan de Franse Rivièra. Het merk settelde zich in New York, waar Edouard Roschi and Fabrice Penot in februari 2006 hun eerste lab openden op Elizabeth Street in Nolita. Het back to basics en toch luxe-concept van de twee heren sloeg in als een bom. Elk parfum wordt met de hand gemengd in Le Labo-labs en elk van de eenvoudige apotheeklabels is gepersonaliseerd. De winkels zijn ingericht als een open en transparant geurlabo. De kruidige uniseks geuren deden zeker bij de oprichting in de verste verte niet denken aan de wat plattere en zoete concurrentie.
Na New York volgden Los Angeles, later nog Tokio en Londen. Vandaag zijn er meer dan vijftig winkels en honderden verkooppunten. Onder meer in België, namelijk in Antwerpen aan de Wapper 18.
Lees meer Marie Claire op: Een styliste legt uit welke kleding bij jouw figuur past, Een luxewinkel uitbaten in coronatijden: “De schade is aangericht, ik weet niet of we dit halen” en Doe-het-zelf tips voor een pedicure.