Essentiel Antwerp lanceert een tool waarbij klanten hun oude stuks kunnen verkopen online. Die werkt heel eenvoudig: na selectie van het item of de items die de verkoper wenst te verkopen krijgen ze er een bod voor. Vervolgens sturen ze de items gratis op naar het label waarna het gecontroleerd wordt. Tot slot krijgen ze een voucher die ze kunnen besteden op de essentiel-antwerp.com, in de Belgische winkels of op re-ssentiel.com. Beschrijvingen van de stuks, foto’s of gesprekken met potentiële verkopers zijn niet nodig.
Lees ook: Wheel of Care: de Robin Hoods onder de thuisverzorging
“Ik vind altijd inspiratie in vintage en kringloopwinkels en mijn kast is gevuld met pre-loved items”, vertelt vertelt Inge Onsea (Co-founder & Creative Director, Essentiel Antwerp). Onze kleding is ontworpen om lang mee te gaan. Ik vind het fantastisch dat Essentiel Antwerp-stukken een kans krijgen om te herleven en dat we deze service aan onze klanten kunnen aanbieden. Het maakt het ontwerpen echt dubbel zo leuk.”
Even goed als eerstehands
Het label is langs de andere kant blij om een tweedehandsaanbod voor te stellen aan nieuwe of bestaande klanten. “Zij kunnen zo pre-loved stukken bezitten en geven hen meer verhalen te vertellen. Alle artikelen op het tweedehands platform worden met speciale zorg gecontroleerd en verkeren in perfecte staat, na te zijn opgeknapt indien nodig. Klanten zullen hun gekochte items ontvangen in een identieke ervaring als voor onze eerstehands collecties.”
Lees ook: Stella McCartney brengt een huidverzorgingslijn uit