In maart 2020 lag de eerste lippenstiftcollectie van Hermès in de winkels. Het was meteen zo’n groot succes, dat het luxemodehuis ondertussen een volwaardige lijn make-up- en verzorgingsproducten in het gamma heeft zitten. Met Les Mains Hermès, nagellakken en handverzorging, als meest recente toevoeging.
Hermès Beauty steunt op de visie van een artistiek collectief onder leiding van Pierre-Alexis Dumas en bestaande uit Pierre Hardy, creatief directeur van het design van de Beauty-objecten, Christine Nagel, directeur van de parfums, en een aantal deskundige talenten waartoe nu ook Gregoris Pyrpylis behoort.
“Ik ben verheugd om bij Hermès aan de slag te gaan, dat voor mij het merk is dat schoonheid belichaamt en uniek is om zijn waarden, durf, vakmanschap en knowhow”, aldus Pyrpylis in het persbericht.
“Ik heb make-up en skincare altijd beschouwd als een middel en niet als een doel. Beautyproducten zijn prachtige hulpmiddelen die verder gaan dan het uiterlijk en die het welzijn ten goede komen. Voor mij is het duidelijk dat Hermès met hun beautylijn een ervaring, een reis wil bieden aan haar klanten, waarin elke persoonlijkheid tot uitdrukking kan komen, elke vorm van schoonheid onthuld kan worden”, vervolgt hij.
Wie is Gregoris Pyrpylis?
Met bekende klanten als Cindy Crawford, Carla Bruni, Alexa Chung en Laetitia Casta, en werk voor iconische magazines zoals Marie Claire en ELLE, is Gregoris Pyrpylis een van de bekendste make-upartiesten ter wereld. Al was de voormalige Shiseido make-upambassadeur niet altijd bezig met beauty.
Pyrpylis groeide op in een familie van apothekers en studeerde Engelse literatuur aan de Universiteit van Athene, toen een levensveranderende gebeurtenis hem ertoe aanzette een totaal andere weg in te slaan.
Op een avond vroeg zijn beste vriendin om haar te helpen met haar make-up. De look, hoewel eenvoudig, was een enorm succes. Dat wekte zijn belangstelling voor schoonheid en tegen het einde van de week had hij zich ingeschreven in de visagieschool.
Dit bericht op Instagram bekijken
Sindsdien heeft hij niet meer omgekeken.
Pyrpylis begon zijn carrière in 2006 bij M.A.C. Cosmetics. In 2012 besloot hij te verhuizen naar Parijs. Kort na zijn aankomst in de lichtstad werd hij de eerste assistent van voormalig artistiek directeur van Shiseido, Tom Pecheux.
Tegen de tijd dat hij 23 jaar oud was, maakte Pyrpylis indruk op Maybelline New York met zijn eigentijdse en minimalistische make-uplooks en werd hij de ambassadeur van het merk in Griekenland en Cyprus.
Het meest opmerkelijk was dat hij van 2015 tot 2017 de eerste make-upartiest was die wereldwijd merkambassadeur werd voor huidverzorgingsmerk Bioderma. In 2018 werd Pyrpylis ambassadeur voor Shiseido in Europa. En nu is hij dus creatief directeur van Hermès Beauty.
Dit bericht op Instagram bekijken