De favorieten van onze fashion director Elspeth Jenkins
©

De favorieten van onze fashion director Elspeth Jenkins

Door Elspeth Jenkins
Leestijd: 2 min

Marie Claire's fashion director Elspeth Jenkins verklapt elke twee weken haar favorieten onder de noemer 'live, love, laugh en laat maar'. Waarbij live voor de plekken staat waar wij willen zijn, love de dingen die we willen uitproberen, laugh waar we strijk mee gaan en laat maar betekent gewoon nevermind.

/

LIVE

Nu we nog steeds niet kunnen reizen en dromen van reizen wat afgezaagd begint te worden, blijf ik mijn interieur maar veranderen. Dus ontdekte ik deze echte Insta(nt) hit: kunstwerken en spiegels van Foam Fabric, het merk van bezielster Lieselot Wille. De ontwerpen hebben een heuse cultfollowing op Instagram en staan heerlijk camp in elk interieur, minimalistisch of klassiek.

De spiegels bestaan in diverse vormen en kleuren, denk maar aan snoepjesroze of pistache, alles kan en mag! Zolang het maar happy kleuren zijn die een wat eentonige hal, kinderkamer of je leefruimte helemaal tot leven brengen. Lieselot is zelf visual merchandiser en etalagiste voor een aantal Belgische merken. Voor één van die merken: Julia June had ze op schildersdoek geëxperimenteerd met foam en dit als deco opgehangen in de etalages. De inspiratie hierachter was de kunstenaar Bram Bogart. Nog steeds maakt ze werken die ingekleurd kunnen worden naar vrije keuze en compositie. Hieruit is het idee voor de spiegels ontstaan. want een spiegel komt bij iedereen voor in elk interieur, we hebben ze nodig, we leven ook in een moderne wereld waar iedereen al eens een foto van zijn outfit in een spiegel neemt: zo pimp je niet alleen je spiegel maar ook jezelf.

€ 150, Foam Fabric. Meer info op de Instagrampagina

rv

/

LOVE

Nieuw seizoen, nieuwe campagnes… Ik ben fan van de lente en zomercollectie van Vero Moda. ‘Let’s take action’ wil transparanter dan ooit zijn en het Deense merk is hier ook heel eerlijk over: ‘duurzaamheid is een lange reis en we zijn er nog lang niet.’ Maar waar een wil is, is een weg.

Dit is het verhaal achter wat je ziet in de campagne: onder het motto less is more werd er gekozen om niet te reizen naar verre locaties en zie je een eenvoudige studio-achtergrond. Dit om de ecologische voetafdruk te verkleinen.

De materialen die gebruikt zijn in de collectie zelf zijn organisch katoen dat EU Ecolabel-gecertificeerd is voor de shirts, de midi-jurk met bloemetjes en overslagjurk werden vervaardigd uit LenzingTM en EcoveroTM viscose, waar houtpulp in verwerkt is, en het geruite overhemd in pasteltinten is dan weer gemaakt van gerecycleerd polyester van plastic flessen…

Het verhaal achter de campagne klopt en de mode is duurzaam en vooral ook heel mooi. Ik ben hoe ouder ik word, steeds meer mee met de Scandi nuchterheid en hun progressieve stem in de modewereld. Kortom: ik heb hoop. En hoop doet mij mijn Visakaart bovenhalen.

www.veromoda.com

rv

/

LAUGH

Mijn eerste gedachte toen ik The Bold Type op Netflix tegenkwam: goeie titel. De serie draait rond 3 vriendinnen die elkaar gevonden hebben op de redactie van een modemagazine. Dus je begrijpt dat ik niet anders kon dan op play te drukken. Nu moet je weten dat ik zelf ooit in de fashion cupboard van een modebijbel in Londen ben begonnen en ik kan je met het hand op het hart vertellen dat dit niet de realiteit is. Nee, de hoofdredactrice nodigt je niet uit bij haar thuis nadat je op haar hebt staan brullen voor de ganse redactie en die sexy columnist van het concurrerende blad een verdieping lager glimlacht eens beleefd in de lift terwijl zijn topmodel girlfriend met haar ogen rolt.

Dus nee, daar gaat het al mis in The Bold Type. Voorderest… blijft een goeie titel.

/

LAAT MAAR

Saaie zonnebrillen, wie zit daar nog op te wachten? De collab tussen Paco Rabanne x Linda Farrow is een ode aan congé. Bij het zien van deze campagne ben ik op vakantie in mijn hoofd. Geen verplichtingen, geen zorgen en vooral geen gezaag. Gewoon een coole bril waarmee je de ganse zomer op een terras kan zitten. Dat is waar ik nu naar uitkijk. En in afwachting van de heropening van de horeca bestel ik ondertussen nog een vino bij mijn vriend wanneer hij de keuken passeert.

Nu te koop via eu.lindafarrow.com.

rv

Timon Van Mechelen De artikels van >

Als mode-expert weet hij trends en ontwikkelingen als geen ander te duiden. Is weg van Dries Van Noten en Prada en ziet zijn kleren als waardevolle investeringen. Haalt evenveel plezier uit de stockverkopen als jij uit je verjaardag, kerst en zomervakantie samen. Vindt verder weinig bevredigender dan te veel natuurwijn drinken en mensen kijken op een terras.