Cosmeticamerk Nuxe en het Louvre zetten zich samen in voor bijen
©

Cosmeticamerk Nuxe en het Louvre zetten zich samen in voor bijen

Door Elise Van de Meulebroucke & Léa Moreau
Leestijd: 1 min

Hoewel we deze zomer toch een invasie aan de zoemende insecten beleefden, is de bijenpopulatie echter in gevaar. Het iconische Franse schoonheidsmerk Nuxe - bekend om zijn natuurlijke cosmetica - schiet te hulp. In samenwerking met het beroemde Louvre, werkt het iconische Franse schoonheidsmerk om bijenkorven te installeren in de uitgestrekte tuinen van het museum.

Nuxe investeert al jaren in de bescherming van de honingbij, die tot de meest bedreigde van zijn soort behoort. Who to blame? Pesticiden en insecticiden. Maar dat niet alleen. Ook de klimaatverandering draagt bij aan het dalende aantal bijen. Toegegeven, je hebt ze misschien niet graag in de buurt, maar bijen zijn essentieel voor de balans tussen dieren en planten. Zonder hun bestuivingswerk zou onze levenskwaliteit achteruitgaan.

Uit deze gedeelde bezorgdheid met het Louvre ontstond een project. Het museum huisvest niet alleen tientallen meesterwerken, het 23 hectare grote park in het hart van de Franse hoofdstad is ook de ideale toevluchtsoord voor bijen. De luxueuze Raffet-tuin wordt financieel ondersteund door Nuxe en verwelkomde sinds mei al zes bijenkorven. Daarnaast is een bloemrijke weide van maar liefst 1250 vierkante meter aangelegd, een paradijs voor de tweekleurige insecten.  Dat alles onder het toeziend oog van een toegewijde imker.

Als onderdeel van hun initiatieven voor duurzame ontwikkeling verenigen het cosmeticamerk en het gerenommeerde museum zich voor een periode van drie jaar. De eerste honingoogst vond deze zomer plaats. Een prachtig initiatief!

Meer weten over dit onderwerp? Lees ook: Nuxe lanceert avond- en ochtendparfum 

De beauty video van vandaag :
Haaruitval wat is voor mij de juiste behandeling
Elise Van de Meulebroucke De artikels van >

Rolt uit bed voor runner’s high en soja lattes, herleeft in de zomer, houdt niet van hangovers maar wel van The Cure. Dol op alles wat snel gaat, behalve fastfood. In drie woorden: modegek, marathonzot en newsaholic.

Tags: Beauty, Nuxe, Skincare.