Vanaf 6 augustus hangt de H&M x Sandra Mansour collectie, die de naam ‘Fleur du Soleil’ meekreeg, in de winkelrekken. Mansour, een ontwerpster uit Beiroet, haalt voor haar ontwerpen inspiratie uit de kunst en haar omgeving. Dit trekt ze door naar de collectie met H&M, die geïnspireerd is op de schoonheid van de natuur en op sterke, vrouwelijke kunstenaars, zoals Dorothea Tanning, Lena Leclercq en Bibi Zogbé.
Jeugdige look
Het resultaat is een sterk en vrouwelijk aanbod van onder meer jurken, rokken, bloesjes en een getailleerde blazer. Fit-and-flare vormen, gerimpelde zomen, volume en statement details komen tot hun recht in een kleurenpalet van grijs, ivoor en zwart. Handgemaakte details zoals edgy ruches en lagen van romantische stoffen creëren een jeugdige, versterkende look.
De collectie kreeg de naam ‘Fleur du Soleil’, nadat Mansour gefascineerd raakte door de manier waarop een zonnebloem de zon van dag tot nacht volgt. “De zonnebloem vertegenwoordigt de cyclus van het leven”, aldus de ontwerpster. “Met de Fleur du Soleil-collectie wil ik met vrouwen over de hele wereld praten door een boodschap van hoop te sturen, iets wat we nu echt nodig hebben”, klinkt het nog.
Dit bericht bekijken op Instagram
Een bericht gedeeld door s a n d r a m a n s o u r (@sandramansour) op
Pionierswerk
Winkelketen H&M is alvast enthousiast over de samenwerking. “We zijn er trots op dat we met zo’n pionierswerk samenwerken en kijken ernaar uit om de collectie wereldwijd te lanceren”, vertelt Maria Östblom, hoofd design damesmode bij H&M.
Lees meer Marie Claire op: 9 x duurzame badmode voor een ethisch verantwoorde zomer, Dit zijn de SS20 trends die jouw zomergarderobe nodig heeft, Shopping: 10 x luchtige zomerjurken voor jou op een rijtje