Fans wachten al sinds 16 mei van vorig jaar op dit moment, toen Beyoncé via een post op Instagram plaagde dat ze iets speciaals had gecreëerd. De lijn is geïnspireerd door wereldwijde haarrituelen en het kapsalon van Beyoncé’s moeder, Tina Knowles. Het gamma bestaat acht producten: een Clarifying Shampoo en Scalp Scrub, een Moisture Sealing Lotion, een Nourishing Hair Oil en een Reconstructing Treatment Mask. Voor die keratinetechnologie, Bioactive Keratin Ferment, werd een patent aangevraagd.
/
Opvegen van haren
Wat is Beyoncé’s link met haarverzorging? De Amerikaanse superster deelde in mei op Instagram dat ze haar eerste baantje had als haren opvegen in het kapsalon van haar moeder, in Houston. Ze voegde eraan toe dat Destiny’s Child, de groep waar ze deel van uitmaakte, begon met optredens voor klanten in hetzelfde salon.
Inclusief
Na de introductie van Beyoncé’s geur, Cé Noir, vorig jaar, volgt nu de lancering van haar haarverzorgingslijn. Geur speelt ook een belangrijke rol in de productlijn van Cécred. De karakteristieke geur, Temple Oud genaamd, bevat noten van oud, Australisch sandelhout, warme muskus, jasmijn, vetiver en viooltjesblaadjes. Volgens het merk heeft het productontwikkelingsproces uitgebreide klinische, laboratorium- en salonproeven doorstaan, met een specifieke focus op inclusief testen. Het is dan ook geschikt voor alle haartypes.
De prijzen van de producten variëren van € 28,95 tot € 48,95 en zijn exclusief verkrijgbaar via de website van Cécred.
Lees ook: Siliconen, parabenen en sulfaten: wat doen ze écht met je haar?