Emporio Armani is een merk dat emblematisch is voor de stad Milaan. De 40ste verjaardag van het merk werd dan ook groots gevierd gisterenavond tijden de Milanese modeweek. In de door Tadao Ando ontworpen Teatro Armani showruimte van het merk opende de SS22 show met een feestelijke film die de geschiedenis van het merk samenvatte en de impact van Emporio Armani op de wereldwijde mode in kaart bracht.
Voor komende lente en zomer stelt Armani zich een woestijnavontuur voor dat uitmondt in een oase van kleuren. Met een mannen- en vrouwencollectie gehuld in zandkleurige tinten, verfrissend blauw en juweelachtig groen en rood. Met een focus op gedeconstrueerde denim en kenmerkende soepele pakken, relaxte sportkleding en fraaie avondkleding die vol kralen en pailletten over de catwalk rolden. “Dit is precies hoe ik mijn merk de toekomst in wil loodsen”, zei Armani. “Een democratische, progressieve en inclusieve geest.”
Expositie en tentoonstelling
Tegenover het Armani Teatro in het Armani Silos kan je naar een expo gaan kijken die de vier decennia van het merk in kaart brengt. Boordevol uitgebreid historisch beeldmateriaal, archiefstukken en een buitengewoon gevoel van prestatie. Daarnaast brengt het merk ook een exclusief magazine uit, waarvan zijn zus Rosanna de hoofdredactrice is.
Bekijk onze favoriete looks uit de show hieronder:
Lees ook: Bekijk hier de hoogtepunten van de modeshow van COS in Londen & De doorgestikte jas is terug en deze van Dior is onze favoriet.