Antwerpse ontwikkelt natuurlijk haarproduct voor kroeshaar
© Imaxtree

Antwerpse ontwikkelt natuurlijk haarproduct voor kroeshaar

Leestijd: 1 min

De Antwerpse Wendy Agyin, laatstejaars Bedrijfmanagement, stampte eigenhandig de start-up 'Gold Butter' uit de grond. Doel? Een natuurlijk haarproduct ontwikkelen om kroeshaar te verzorgen. 

/

Dames met een natuurlijk kroezend kapsel kennen het waarschijnlijk wel: in de ochtend verliezen ze heel wat tijd en moeten ze een product of drie in hun haren gebruiken om hun krullen onder controle te krijgen. Dat is dankzij Gold Butter van Wendy Agyin binnenkort hopelijk verleden tijd. De jonge onderneemster wil met haar product op een natuurlijke en gemakkelijke manier haren verzorgen.

“In de Afro-gemeenschap is er heel wat te doen over haarverzorging. De tijd dat vrouwen van Afrikaanse origine bijna allemaal hun haar lieten stijlen om aan westerse normen te voldoen, is voorbij.  We wisselen heel wat informatie uit over hoe je je kapsel best verzorgt. Kroeshaar is namelijk heel droog en er moet veel vet in. Ik wil nu een natuurlijk en duurzaam verzorgingsproduct op de markt brengen waarmee je snel en efficiënt je haar klaarmaakt voor een nieuwe dag”, vertelt Wendy aan Thomas More.

Lees ook: Op deze 15 adressen drink je heerlijke natuurwijn

De in België geboren Wendy heeft roots in Ghana. Het product heeft dan ook z’n naam aan Afrika te danken; het verwijst naar de Goudkust. Een van de grootste ingrediënten is shea boter, een plantaardige boter van een Afrikaanse boom die vaak in beautyproducten gebruikt wordt. Voor de productontwikkeling werkt de studente samen met een andere studente die in haar masterjaar chemie zit. De ingrediëntenlijst voor de crème is klaar, maar er zullen nog wat testfases volgen voor het ook effectief in de winkels terechtkomt.

/

KBC-Bootcamp

Agyin nam ook deel aan een KBC-bootcamp. Op het tweedaags acceleratorprogramma konden 67 uitverkoren businessideeën dankzij ondersteuning in een versnelling hogen geraken. Het is de bedoeling dat de boter tegen het einde van het jaar op de markt komt.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Gold Butter (@goldbutter.be)

Lees ook: Gebruik antidepressiva blijft toenemen in België: “pillen lossen nooit problemen op”

Margo Verhasselt De artikels van >

Heeft nooit iets met geometrische vormen gehad tot ze naar de Brusselse binnenstad verhuisde en maakt nu meer reclame voor de hoofdstad dan pakweg de toeristische dienst. Zegt verdomd veel 'it is what it is' voor iemand die niet echt een idee heeft van wat ze doet, tenzij op het gebied van lifestyletrends dan. Altijd te vinden voor een vroege apero met een gezellige babbel op een nog toffer terras.