Voor de nieuwste telg in hun sneakerfamilie dook adidas Originals in de archieven. Het resultaat is een sneaker met vintage feel, inclusief de iconische Ultra Boost zool, en high fashion elementen. Het beste van beide werelden dus. Bovendien is de sneaker exclusief voor vrouwen ontworpen, iets wat niet vaak gebeurt in sneakerland.
Volgens adidas Originals is de Arkyn meer dan een sneaker. Het is een sneaker voor vrouwen die zich niet in hokjes laten duwen en die volledig zichzelf kunnen zijn. Dat idee wist adidas vast te leggen in een intieme campagnevideo.
De campagnevideo zet vrouwelijke creatievelingen in de spotlights op een eerlijke en intieme manier. Vijf jonge vrouwen, waaronder Kendall Jenner, worden getoond in hun leef- en werkruimte omringd door hun persoonlijke spullen. Elk van hen vertelt wie en wat hen inspireert en hoe ze erin slagen zichzelf te blijven, ondanks de druk van de maatschappij.
De campagnebeelden zijn van de hand van Renell Medrano, een jonge fotografe uit de Bronx in New York. Ze heeft al heel wat bekende gezichten, zoals Kylie Jenner en Bella Hadid, voor haar lens gehad, maar ze wordt vooral geloofd om haar pure en emotioneel geladen portretten. En het is net die ongefilterde en eerlijke esthetiek waar adidas Originals naar op zoek was.
De adidas Originals Arkyn sneaker is vanaf 5 april beschikbaar in de adidaswinkels en online via www.adidas.be.