The hotlist: 8 modelabels die doorbraken in 2019
© Instagram: Molly Goddard, Jacquemus & Bottega Veneta

The hotlist: 8 modelabels die doorbraken in 2019

Leestijd: 2 min

Met behulp van het fashion report van Lyst, maakten we een lijst op met de merken die furore maakten het afgelopen jaar. In de top 8 enkele bekende gezichten zoals Jacquemus, maar ook enkele newbies. Scroll along. 

/

1. Bottega Veneta

De overname door Daniel Lee maakte van Bottega Veneta een van de meest besproken modemerken van het jaar. Het inspireerde de oprichting van de populaire Instagram-fanaccount @newbottega. De vraag naar de accessoires van het merk piekte naar 53% dit jaar. Bottega Veneta klom 21 plaatsen op de ranglijst van hotste merken op The Lyst Index van het derde kwartaal en kwam daarmee voor het eerst binnen in de top 20.

 

Voir cette publication sur Instagram

 

Une publication partagée par BOTTEGA VENETA by Daniel Lee (@newbottega) le

/

2. Pyer Moss

De modeshow van Kerby Jean-Raymond is een van de evenementen tijdens New York Fashion Week waar het meest naar uitgekeken wordt. Nadat hij in september zijn S/S ‘20-collectie showde, zag het merk een piek van 226% in het aantal zoekopdrachten.

 

Voir cette publication sur Instagram

 

Une publication partagée par Pyer Moss (@pyermoss) le

/

3. Jacquemus

Gedreven door de populariteit van het tasje Le Chiquito, blijft de vraag naar Jacquemus groeien. Het aantal zoekopdrachten groeide met 37% in juni nadat het merk zijn S/S ‘20-show hield in de lavendelvelden van de Provence, vermeldingen in social media piekten met 761% in de 24 uur na het evenement. Jacquemus sprong 37 posities omhoog in de ranglijst van hotste merken in het derde kwartaal van The Lyst Index.

 

Voir cette publication sur Instagram

 

Une publication partagée par JACQUEMUS (@jacquemus) le

/

4. Paco Rabanne

Een moderne update van de iconische 1969 maliën-ontwerpen en erkenning door beroemdheden als Priyanka Chopra en Sophie Turner genereerden duizenden vermeldingen van het merk op social media. Het aantal zoekopdrachten naar Paco Rabanne is 31% gestegen ten opzichte van vorig jaar.

 

Voir cette publication sur Instagram

 

Une publication partagée par Paco Rabanne (@pacorabanne) le

/

5. Molly Goddard

Zoekopdrachten voor Molly Goddard gingen met 46% omhoog ten opzichte van vorig jaar, de tule stukken van de ontwerper bleken vooral populair bij influencers, beroemdheden en consumenten.

 

Voir cette publication sur Instagram

 

Une publication partagée par Molly Goddard (@mollygoddard) le

/

6. Richard Quinn

De ontwerpen van Richard Quinn werden gezien bij Cardi B, Kendall Jenner, Billy Porter, Céline Dion en Winnie Harlow. Het aantal zoekopdrachten ging met 56% omhoog ten opzichte van vorig jaar.

 

Voir cette publication sur Instagram

 

Une publication partagée par Richard Quinn (@richardquinn) le

/

7. Saks Potts

Toen de Spaanse zangeres Rosalía in juli de signature Foxy-jas droeg, piekten de paginaweergaven van het Deense merk met 1.328%.

 

Voir cette publication sur Instagram

 

Une publication partagée par Saks Potts (@sakspotts) le

/

8. Telfar

Telfar zag dit jaar een toename van 89% van het aantal zoekopdrachten op Lyst. Het label presenteerde een van de meest besproken shows tijdens New York Fashion Week en socialmedia-engagement piekte nadat de Amerikaanse acteur Ashton Sanders naar het Met Gala kwam in een op maat gemaakte Telfar-look.

 

Voir cette publication sur Instagram

 

Une publication partagée par Ashton Durrand Sanders (@ashtondsanders) le

Elise Van de Meulebroucke De artikels van >

Rolt uit bed voor runner’s high en soja lattes, herleeft in de zomer, houdt niet van hangovers maar wel van The Cure. Dol op alles wat snel gaat, behalve fastfood. In drie woorden: modegek, marathonzot en newsaholic.

Tags: Fashion, Mode, Ontwerpers, Trends.