4 zomerse collabs waar we warm van worden
© Pers

4 zomerse collabs waar we warm van worden

Door Kim De Craene
Leestijd: 2 min

De afgelopen jaren zijn samenwerkingen in de mode-en lifestylewereld onmisbaar geworden. Deze vier zomerse collabs maken ons bijzonder enthousiast.

/

Duurzame sandalen

ACBC, het toonaangevende Italiaanse bedrijf in groene B2B-consultancy, ontwerp en productie van verantwoorde producten, werkt samen met het iconische schoenenmerk Scholl aan een duurzaam project Everlasting Icon. Dit vierseizoenenproject is gericht op het toevoegen van duurzame versies aan Scholl’s portfolio.

Pers

De samenwerking streeft naar een positieve impact op het milieu en de maatschappij en omarmt de principes van een circulaire economie. De sandalen zijn ontworpen om duurzaam, lang meegaand en recycleerbaar te zijn.

De SS24-capsulecollectie toont een perfecte harmonie tussen iconische oorsprong en esthetische aantrekkingskracht, als eerbetoon aan Scholl’s meer dan 60-jarige erfgoed in vakmanschap, dat in Italië wordt gemaakt. De eerste gezamenlijke stijl die wordt gelanceerd, is het iconische Pescura-model.

De prijs bedraagt € 145 en is verkrijgbaar via www.scholl-shoes.com
/

Zomers borduurwerk

Het Belgische duo Lars Lagaisse en Timo Delorge creëren ouderwetse ansichtkaarten, geïnspireerd door de popcultuur en gebeurtenissen uit het dagelijkse leven, die een glimlach op je gezicht toveren met een humoristische of oprechte boodschap. Met als doel de wereld een betere plek te maken, kaart voor kaart.

UNIQLO en Kaart Blanche slaan de handen ineen voor een unieke embroidery service waarbij je bij aanschaf van jouw favoriete LifeWear items deze kunt personaliseren. Kies uit negen unieke, door het Belgische duo ontworpen, borduurmotieven bij RE.UNIQLO Studio Antwerpen, perfect voor de zomer en het festivalseizoen. Ga je voor Iced Latte Season of Cowboy Boots? De zomerse designs kan je op je favoriete UNIQLO items kan laten embroideren in de RE.UNIQLO STUDIO.

/

Dansen in stijl

Dit jaar is de Belgische retailer LolaLiza de officiële fashion partner van het festival WECANDANCE, dat in augustus plaatsvindt in Zeebrugge. Samen lanceren ze een capsule collectie die het festivalthema Drop into the Light, Rise in the Dark perfect belichaamt.

Het kleurrijke en positive-minded merk omarmt de festival vibes met stralende, felle kleuren en stukken met een zomerse flair. Dankzij deze trendy collectie past iedereen binnen de dresscode.

De collectie is verkrijgbaar online en in-store.

/

Designsneakers

Vans kondigt een spannende samenwerking aan met het New Yorkse Proenza Schouler, opgericht door de ontwerpers Jack McCollough en Lazaro Hernandez. Deze samenwerking brengt de artistieke – en designwereld van Proenza Schouler samen met Vans’ erfgoed in de skateboardcultuur.

Geïnspireerd door de wereld van kunst en design, slaat Proenza Schouler de handen ineen met het skateboarderfgoed van Vans om een nieuwe interpretatie te geven aan de meest tijdloze sneaker. De Vans x Proenza Schouler Puffy Slip-On introduceert een revisited editie van het iconische silhouet uit de jaren ’70, speelt met XXL proporties en gebruikt fijn leer, wat resulteert in een hedendaagse versie van legendarisch underground vakmanschap.

De Vans x Proenza Schouler Puffy Slip-On wordt verkocht voor € 200 en is verkrijgbaar in de kleuren ecru en zwart op vans.eu en proenzaschouler.com. De uitvoering in resin is exclusief beschikbaar op proenzaschouler.com en in de flagship store van Proenza Schouler in New York.

Lees ook: Met deze zes tips vind jij de juiste bh

Kim De Craene De artikels van >

Kim De Craene schrijft over beauty en lifestyle, boeken en muziek. Na tien jaar São Paulo woont ze terug in Antwerpen. Ze woonde dus zo’n kwart van haar leven in Brazilië. Wat haar toch een beetje Braziliaans maakt. Ze houdt van rode lipstick, languit op een massagetafel liggen, dansen op het strand op blote voeten, bioboeren en stelt zich bij elk dilemma vaak de vraag "wat zou Audrey Hepburn doen?"

Tags: Collabs, Samenwerkingen.