1. Volgens Orveda is The Omnipotent Concentrate het meest krachtige serum aller tijden
Het zou het verouderingsproces vertragen en de jeugdigheid van de huid verlengen. Het serum is gebaseerd op baanbrekende wetenschap op het gebied van celveroudering.
2. Biotechnologie
Bleek de beste manier om de meest krachtige, actieve plantaardige ingrediënten te selecteren en tegelijkertijd een perfecte opname door de huid te garanderen, zelfs met hoge doseringen.
3. De producten zijn duurzaam
De ingrediënten worden gecreëerd in labo’s. Sommige biotechnologieën verminderen het waterverbruik, de afvalberg en de ruimte op het land in vergelijking met traditionele extractiemethoden.
4. Het serum bestaat uit 16 actieve stoffen
Waarvan er 10 afkomstig zijn van biotechnologie. Het werkt op de drie lagen van het ecosysteem van de huid: de ingrediënten verdedigen het microbioom, versterken de huidbarrière en verzorgen de opperhuid.
Lees ook: 10 weetjes over het nieuwe IT-product van Chanel: hun eerste lipstick in glas
5. De naam Orveda
Komt van de combinatie van de woorden or, goud in het Frans, en ayurveda, de 7000 jaar oude Indiase geneeskunde waarin oprichtster Sue Y. Nabi zich enkele jaren geleden verdiepte.
6. Het uitgangspunt van elke formule is een signature Health-complex
En dat werd aangevuld met extra actieve stoffen die zorgvuldig zijn geselecteerd en gedoseerd om in synergie te werken en huidproblemen aan te pakken. De geconcentreerde formules zijn een mix van marine-enzymen, oligosacchariden en kombucha.
7. The omnipotent concentrate bevat een maximale hoeveelheid kombucha
En die wordt gemaakt van zwarte thee en verkregen door biofermentatie, die speciaal is ontwikkeld om glycatie in de huid te verminderen. Dit proces wordt ook wel versuikering genoemd en kan bijdragen aan huidveroudering.
8. De oprichtster, Sue Y. Nabi, is een veteraan in de beautywereld
Ze is CEO bij Coty Inc; eerder was ze president bij L’Oréal Paris en Lancôme. In 2012 creëerde ze de bestverkochte geur van Lancôme, La Vie Est Belle.
9. Nabi zorgt als transvrouw voor diversiteit in de branche
Daarnaast is ze een voorvechtster van diversiteit, in termen van leeftijd, ras en geslacht Nabi veranderde de originele L’Oréal-campagne Because I’m worth it naar het sympathiekere Because We are worth it. Ze koos ook de 85-jarige actrice Jane Fonda als gezicht.
10. Het merk is clean, genderneutraal, cutting-edge en vegan
“Actieve stoffen van dierlijke oorsprong zijn niet langer nodig in huidverzorgingsformules”, zegt Nabi. “Waarom zou je kaviaar, bijenwas of slakkenslijm gebruiken in huidverzorgingsformules als de botanische wetenschap of biotechnologie rijk is aan effectieve groene moleculen? Laten we dieren rust en vrijheid gunnen”, besluit ze.