De Shadow 6000-sneaker kwam in 1991 op de markt als een top-of-the-line hardloopschoen. Doorheen de jaren won het model ook als lifestyleschoen aan populariteit en bekende merken als ALIFE en Offspring staken hem al in een nieuw jasje. De voorbije tijd was het even wat stiller rond de Shadow 6000, maar ter gelegenheid van de 30ste verjaardag herlanceert Saucony de schoen met veel tamtam. Te beginnen met de Food Fight capsule.
Shadow 6000 Food Fight capsule
Het resultaat is een sneakercollectie die je terugvoert naar de jaren ’90 en waar je instant vrolijk van wordt. De Shadow 6000 laat zich van zijn meest uiteenlopende kant zien, met een veelheid aan kleuren en materialen. Zo is het bovenwerk vervaardigd uit mesh van hoge kwaliteit, verweven met elegante suède zijpanelen. De kleuren variëren van feloranje en gifgroen tot lichtblauw en kanariegeel. Ruiten, strepen en een zool die doet denken aan het populaire terrazzo maken er een extra uniek allegaartje van. Zo uniek dat bovendien de linker- en rechterschoen van elkaar verschillen.
Lees ook: Interview met Stella McCartney: “Toen ik begon, was ik een outsider, die zotte milieufreak”
Het Amerikaanse merk streeft er sinds jaar en dag naar om de beste loopschoenen en loopkledij te ontwikkelen en baseert zich daarvoor op de expertise van topatleten. Zo is Saucony onder meer trouwe leverancier van de Amerikaanse nationale atletiekploeg. Om de Shadow 6000 nog comfortabeler te maken werd de pasvorm fijner en lichter gemaakt, en voorzien van een dempende, chunky middenzool, een geoptimaliseerde versie van de PWRRUN-tussenzool.
De Shadow 6000 Food Fight capsulecollectie is vanaf begin november in gelimiteerde oplage beschikbaar via webshop van het merk.
Lees ook: 15 opvallende jassen die je wintergarderobe oppeppen.