Nieuwe kortfilm Chanel belicht bekende fans van het  N°5-parfum
© Chanel

Nieuwe kortfilm Chanel belicht bekende fans van het N°5-parfum

Leestijd: 1 min

Naar aanleiding van de 100ste verjaardag van het iconische N°5-parfum van Chanel, introduceert het modehuis een nieuwe kortfilm in de 'Inside Chanel'-reeks. De video belicht de historische band van celebrities met het parfum. 

/

“Het enige wat ik bed draag, zijn enkele druppels Chanel N°5”, zo zei Marilyn Monroe in een interview in 1952 over het bekende parfum. In een later gesprek zegt ze daarover: “Ik wilde niet zeggen dat ik naakt slaap, maar het is wel de waarheid”. Monroe was en is lang niet de enige ster die haast geobsedeerd was door het iconische parfum van het Franse modehuis.

In de pop-artkunst van Andy Warhol kreeg het parfum de hoofdrol, het inspireerde artiesten als Helmut Newton, Irving Penn, Ridley Scott, Jean-Paul Goude of Baz Luhrmann. En dan zijn er nog de vele bekende fans en gezichten van het parfum zoals Catherine Deneuve, Nicole Kidman en momenteel Marion Cotillard.

Lees ook: 15 weetjes over het iconische Chanel N°5-parfum.

Chanel N°5-parfum

Chanel

/

Inside Chanel

Inside Chanel is een prachtige reeks van kortfilms, waarvan om de zoveel tijd een nieuw hoofdstuk uitkomt. In de korte video’s komen de mensen die Gabrielle Coco Chanel inspireerden aan bod, net als de belangrijke mijlpalen in de geschiedenis van het huis.

In voorgaande hoofdstukken maakten we bijvoorbeeld kennis met de geschiedenis van het tweedjasje (The Jacket), de emblematische bloem van Chanel: camelia alba plena, en de mannelijke muzes van Gabrielle Chanel.

Chanel N°5 – 100 Years of Celebrity

Het nieuwste hoofdstuk belicht zoals eerder gezegd de iconische band van celebrities met het Chanel N°5-parfum. Een heerlijk portie leerstof in ruim 3 minuten. Bekijk de video hieronder:

Timon Van Mechelen De artikels van >

Als mode-expert weet hij trends en ontwikkelingen als geen ander te duiden. Is weg van Dries Van Noten en Prada en ziet zijn kleren als waardevolle investeringen. Haalt evenveel plezier uit de stockverkopen als jij uit je verjaardag, kerst en zomervakantie samen. Vindt verder weinig bevredigender dan te veel natuurwijn drinken en mensen kijken op een terras.