Mer du Nord wordt MdN en heeft gloednieuwe collectie klaar
© MdN

Mer du Nord wordt MdN en heeft gloednieuwe collectie klaar

Door Camille Hanot & Tine Stoop
Leestijd: 1 min

Het Belgische prêt-à-porterlabel Mer du Nord, dat al enkele jaren te kampen heeft met financiële problemen, werd overgekocht door de Fransman Pascal Yefet en is nu helemaal terug met een nieuw DNA. De herfst-wintercollectie van het merk, dat voortaan de naam MdN draagt, speelt met mannelijke en vrouwelijke elementen.

MdN onthult een nieuwe identiteit, maar blijft tegelijkertijd ook trouw aan zijn erfenis. Een tijdloze stijl, nobele materialen en een onberispelijke pasvorm zijn daarbij niet weg te denken.

Dikke kabeltruien, korte truien in jacquard, kasjmier, trenchcoats, 7/8e broeken met ruiten, een officiersjasje met dubbele knopenrij, een hemd in popeline en wollen mantels typeren deze eerste neo-androgyne collectie. Inspiratie werd gehaald bij stijliconen als Caroline de Maigret en Lauren Hutton.

Emily -Anvers FW17. Iconic Piece”Chloé ” Directed by@gregoryderkenne#mdn#mdnwomen

Een bericht gedeeld door MdN (@mdnwomen) op

Ter ere van de rebranding van het merk werd in mei een nieuwe conceptstore in Brugge geopend. De winkel, die ontworpen werd door het Belgische duo Christophe Remy en Tecla Tangorra, ziet er heel anders uit dan die van mainstreammerken. Met het grafische behang, het sobere meubilair en het goud met donkerblauwe kleurenpalet waan je je net in een nachtclub. In september wordt ook een MdN-winkel in de Marais in Parijs geopend.

Meer info en verkooppunten via www.mdn-online.com

Tine Stoop De artikels van >

Houdt van dansen, verliest zich graag in een goed boek en zegt geen nee tegen avontuur. Is sinds kort de trotse eigenaar van een vintage Chanel.

Tags: MdN, Mer du Nord, Pascal Yefet, Rebranding.