Het interieur van de winkel werd geïnspireerd door het idee van een authentiek Parijs appartement – een verwijzing naar de geboorte van Longchamp in Parijs in 1948 – en creëert een decor met een warme en gastvrije sfeer. Zo kreeg de nieuwe winkel een loungeruimte en bibliotheek, waar tassen, ready-to-wear, schoenen en accessoires worden getoond. Klanten kunnen plaatsnemen op de zachte sofa van Pierre Paulin en bladeren door tijdschriften en boeken, geïnspireerd door de laatste trends van het seizoen.
Knipoog naar verleden
Lees ook: Met deze 8 tips blijf je zélf de baas over stress
De boetiek beschikt over een bijzondere ruimte, bestaande uit een gelijkvloers en een eerste verdieping. De dubbelhoge voorgevel van de boetiek, die zeer zichtbaar is en een sterke indruk maakt, wordt gekenmerkt door mannequins en lichtgevende ophangingen op de eerste verdieping. Naast het centrale lichtpunt dat de inkomhal verlicht, zijn de muren versierd met vlechtwerk om de verfijnde, natuurlijke en elegante uitstraling van de boetiek te benadrukken.
Een sleutelelement van het nieuwe concept is de aanwezigheid van ten minste één object uit het Longchamp-archief in elke boetiek. Longchamp was oorspronkelijk begonnen met het vervaardigen van pijpen en rokersartikelen met lederen bekleding. Als knipoog hiernaar hangt boven de kleine lederwarenkast een retro-reclameposter die verwijst naar deze tijd.
Adres: Louizalaan 5, 1050 Brussel