Le Tanneur eert de liefde in nieuwe campagne ‘Love is Love’
© Le Tanneur

Le Tanneur eert de liefde in nieuwe campagne ‘Love is Love’

Door Mélody Thomas  & Lieselot Luykx
Leestijd: 3 min

Deze zomer viert het lederwarenhuis 'Le Tanneur' liefde in al haar vormen met de nieuwe campagne 'Love is Love'. Een meer politiek thema dan je op het eerste moment zou denken. Het label is er in geslaagd om de boodschap op een pure manier in de spotlight te plaatsen via hun lente- en zomer campagne.

Meer dan ooit hebben we onze dierbaren de afgelopen maanden moeten missen… Meer dan ooit hebben we de afgelopen maanden het belang van liefde gevoeld… Een realiteit die niet is ontgaan bij het label Le Tanneur. Ze presenteren dit seizoen ‘Love is Love’, een inclusieve capsule-collectie die opkomt voor de liefde in al haar vormen.

<<Lees ook: Foto van Jacquemus opent debat over homofobie #MeTooGay>>

/

Le Tanneur: ‘Love is Love’

De afgelopen jaren hebben strijdlustige bewegingen waarheden blootgelegd, iets wat minderheden al langer wisten: dat op intimiteit (onrechtstreeks) beperkingen gelden. En wat is er meer intiem dan liefde?

Voor deze lente en zomer viert Le Tanneur de liefde in de breedste zin van het woord of beter gezegd in de meest universele zin. Maatschappelijk wil het label er mee voor strijden dat iedere persoon mag zijn, wie hij/zij/hun wil zijn.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Le Tanneur (@letanneur_official)

Je moet weten hoe je met de tijd mee moet evolueren. Kijk, je kunt zowel een merk zijn dat al meer dan een eeuw in de harten van de Fransen verankerd is, als een moderne geest behouden doorheen de jaren. – Yasu Michino

Met een rijk erfgoed van 120 jaar schrijft het Franse lederwarenhuis sinds een jaar een nieuw hoofdstuk in zijn geschiedenis. Michino kreeg de creatieve verantwoordelijkheid voor de collecties en het imago van het merk. Hij wil de knowhow en de tijdloze stijl van de tassen behouden, maar verder aankleden met een hedendaagse touch. Doel van zijn nieuwe campagne? Jawel, het in vraag stellen van genderkwesties zodat men getriggerd wordt om na te denken over deze thematiek.

<<Lees ook – Jacquemus eert de vrije liefde in nieuwe campagne ‘L’AMOUR’>>

 

Voor deze capsule-collectie neemt de handtas – symbool van goddelijke vrouwelijkheid – de kleuren van de LGBTQI-vlag aan én draagt het label financiële steun toe aan de organisatie Inter-LGBT. Via de campagne wil het merk benadrukken dat de handtas geschikt is voor iedereen, ongeacht geslacht of seksuele identiteit.

/

Liefde in een tas

Emilie is het paradepaardje van het handtassenmerk die al enkele generaties meegaat. Speciaal voor deze campagne werden ze in een kleurrijk jasje gestoken, elke kleur van de regenboog kan je terugvinden in de collectie.

Een buitengewone collectie die uiteraard het recht heeft op een kortfilm, bedacht door de regisseur Clément Guinamard. Guinamard kreeg in 2020 een onderscheiding met Grand Amour, zijn eerste film geproduceerd door AIDES, waarin we onder meer Joey Starr,  Ana Girardot,  Nicolas Maury of zelfs Luc Bruyère mochten bewonderen.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Le Tanneur (@letanneur_official)

Guinamard legt uit: “Mijn obsessie voor de liefde gaat terug tot in mijn kindertijd, omdat ik op jonge leeftijd werd geconfronteerd met homofobie, wat een grote ontgoocheling voor me was. Over de liefde praten is tegenwoordig meer dan ooit nodig. Praten kan mensen kalmeren én verenigen. Er zijn duizenden manieren om lief te hebben en duizenden manieren om over de liefde te vertellen.”

Voor Le Tanneur heeft hij ervoor gekozen om alles te laten zien wat we op dit moment vaak missen: liefdevolle kussen en lichamelijk contact, tekenen van genegenheid die ons de afgelopen maanden zijn ontnomen.

Onze kleurrijke ontwerpen zullen vreugde en positieve energie brengen aan degenen die dit het meest nodig hebben. – Yasu Michino

Clément Guinamard: “Ik stelde me deze film voor als een eerbetoon aan de aftiteling van de Beverly Hills 90210-serie en aan de Calvin Klein- campagnes van Steven Meisel. In mijn werk wil ik diegenen zichtbaar maken die vaak niet zichtbaar zijn. Deze film is er om liefde te tonen, de ware liefde. De liefde die door iedereen gevierd moet worden, los van gender en seksualiteit.”

Een boodschap van hoop die deugd doet in deze tijd waarin de pandemie onze gewoonten heeft opgeschud. Yasu Michino: “We zijn allemaal getroffen door deze pandemie, maar ik stel me een veel positievere toekomst voor. Ik ben ervan overtuigd dat onze kleurrijke ontwerpen vreugde en positieve energie zullen brengen aan degenen die dit het meeste nodig hebben.”

Le Tanneur ‘Love is Love’ collectie, vanaf € 49. Zowel online verkrijgbaar als in de winkel. 

Vond je dit interessant? Lees dan ook: De mooiste Belgische modecampagnes voor het lente/zomer 2021-seizoen.

Lieselot Luykx De artikels van >

Tags: Handtassen, Le Tanneur, LGBTQIA+, Liefde, Ss21.