Kendall Jenner is het nieuwe gezicht van Messika
© © Chris Colls

Kendall Jenner is het nieuwe gezicht van Messika

Leestijd: 1 min

Valérie Messika wilde wat meer rock-‘n-roll brengen in stijve diamantwereld toen ze in 2005 haar gelijknamige juwelenhuis oprichtte. Met topmodel Kendall Jenner als nieuwe gezicht wil ze ook een jonge(re) generatie overtuigen met haar haute joaillerie-creaties. Wij stelden Messika drie vragen over haar keuze voor Jenner. 

/

1. Waarom koos je na samenwerkingen met Kate Moss en Joan Smalls deze keer voor Kendall Jenner als gezicht?

Valérie Messika: “Kendall Jenner belichaamt voor mij een nieuwe generatie van mode-iconen. Ze is een van de 2.0 topmodellen die de huidige tijdsgeest haarfijn aanvoelt. Tegelijkertijd weerspiegelt ze de belangrijkste waarden van het merk – moderniteit, durf en verfijning. Ze is zowel een vrije als zelfzekere vrouw. Ze heeft een assertieve maar authentieke stijl. Ik zie in Kendall een incarnatie van de alfavrouw: mysterieus, vrij en in controle over haar eigen lot. Ze is ook een sterke en invloedrijke dame.”

2. Op basis van welke criteria kies je de muzen van Messika uit?

“Over het algemeen denk ik er nooit al te lang over na, ik maak die keuze meestal in een opwelling. In de spur of the moment. Ik luister altijd naar mijn instinct – zowel voor mijn professionele als persoonlijke keuzes. Uiteraard is het belangrijk, zoals ik eerder zei, dat de muzen de Messika-vrouw belichamen. Die is uniek en heeft iets te delen door haar verlangens, haar persoonlijkheid en haar verhaal. Ze brengt een sterke boodschap over en straalt een onmiskenbare aantrekking uit.”

Kendall Jenner is het nieuwe gezicht van Messika - 1

Kendall Jenner & Valérie Messika – © Chris Colls

3. Welke collecties zet je in de kijker in deze campagne, en waarom?

“Ik beleefde veel plezier aan het mixen van onze verschillende collecties, wat in lijn ligt met de ‘mix & match’-stijl die ons kenmerkt. De campagne zet onze iconische stukken in de kijker, zoals de Move-collectie, die het concept van de diamant in beweging weergeeft. Kleur, een symbool van het leven, is ook een zeer belangrijk element; vooral in mijn nieuwste creaties zoals het Lucky Move-medaillon of de My Move-armbanden.”

Bekijk de campagnebeelden hieronder:

Lees ook: West-Vlaamse Stephanie D’heygere ontwerpt juwelen voor Jean Paul Gaultier & Audrey Hepburns iconische stijl in 10 foto’s.

Timon Van Mechelen De artikels van >

Als mode-expert weet hij trends en ontwikkelingen als geen ander te duiden. Is weg van Dries Van Noten en Prada en ziet zijn kleren als waardevolle investeringen. Haalt evenveel plezier uit de stockverkopen als jij uit je verjaardag, kerst en zomervakantie samen. Vindt verder weinig bevredigender dan te veel natuurwijn drinken en mensen kijken op een terras.