Vorige week was het even schrikken… Nogal dramatisch postte het modehuis Jean Paul Gaultier een foto op Instagram waarop ‘The end’ stond te lezen. “Een nieuwe campagne toch?” of “Het einde van wat?”, een stroom van reacties volgden. En om het nog stressvoller te maken voor modefans, veranderde het label de Instagram-bio naar ‘The end of an era‘ én verdween de profielfoto.
<<Lees ook – Burberry FW21/22: een liefdesbrief aan de kracht van vrouwen>>
#FutureisCollective
Op Instagram volgde er gelukkig al snel een video vergezeld met de hashtag #FutureisCollective. In het filmpje zie je een verscheidenheid aan merklogo’s, zoals Charlotte Wales, SSENSE, Palomo en meer. Yes, ook de biografie werd onder handen genomen, “Welkom in het nieuwe tijdperk van Jean Paul Gaultier“. Misschien een herlancering van hun stopgezette prêt-à-porterlijn of zijn er grote samenwerkingsprojecten in het verschiet?
Dit bericht bekijken op Instagram
Het choqueren van je fans op sociale media lijkt de meest à la mode marketingtactiek van het jaar te zijn. Herinner je je nog de volledige verdwijning van Bottega Veneta op sociale media eerder dit jaar?
Door de toenemende verzadiging van fashion op alle digitale platforms, is offline gaan een slimme strategie om gezien te worden. Je fans bang maken zodat ze nog meer van je houden. Het lijkt erop dat Jean Paul Gaultier in zijn opzet geslaagd is…
<<Lees ook: Ontdek de geschiedenis van de iconische ‘Lady-Dior’- handtas>>
Les Marins By Jean Paul Gaultier
Ter gelegenheid van de Pride Month lanceerde het merk afgelopen vrijdag een gloednieuw project ‘Les Marins by Jean Paul Gaultier’. De collectie bestaat uit unisex en inclusieve stukken en draait om één van zijn favoriete thema’s: de mythe van de zeeman. Het thema doet al dienst als inspiratiebron sinds de eerste show in 1983. De gestreepte trui is een legendarisch element in het vocabulaire van Jean Paul Gaultier.
Het is een herinnering aan zijn kindertijd én het doet ook denken aan de homo-erotische film Querelle van Fassbinder (1983) wiens held een sensuele zeeman is en op wie de parfumflesjes van Jean Paul Gaultier zijn geïnspireerd.
De collectie bestaat uit 6 verschillende gestreepte T-shirts. Zo is er een gescheurde variant, een vintage, een geüpcylclede, en meer. Ook transparante mesh T-shirts, matrozenjurken en hoofddeksels kan je terugvinden in de collectie.
Welk is jouw favoriete stuk?
Vond je dit interessant? Lees dan ook: Valentino zweert alle bont af, deze merken gingen hen voor.