Gucci lacht met zichzelf in heerlijke reeks fashionmemes
© Gucci

Gucci lacht met zichzelf in heerlijke reeks fashionmemes

Leestijd: 2 min

Internetmemes zijn kunst, aldus Gucci's creative director Alessandro Michele. Typ de hashtag #TFWGucci (That Feeling When Gucci) in de zoekbalk van Instagram en aanschouw de samenwerking tussen een groots Italiaans modehuis en een resem "meme-artiesten" (de woorden van Gucci, niet de onze).

De beelden vormen een unieke campagne om Gucci’s nieuwe reeks horloges binnen de juwelencollectie Le Marché Des Merveilles te vieren. Want hoe anders dan met behulp van memes maak je millenials warm voor luxegoederen? Je leest alles over de campagne en de horloges op de minisite #TFWGucci, The Artworks.

Well played @gucci. Check out all the puns #TFWGucci

Een bericht gedeeld door Sai | Dubai (@thesandgypsy) op

#TFWGucci German artist collective @decorhardcore, born out of a desire to collect and curate strange pictures of furniture, is a creative endeavor run by magpie documentarians. Founder Ksenia Shestakovski and her collaborators make art that renders fantasy tangible, with starkly lit images of seemingly mundane artifacts like hotel beds, antique lamps, and elaborate doilies. The collective’s #TFWGucci pictures, haunting and memorable, are reminiscent of commercial furniture store catalogues: every vivid color and sharp corner oozes frenetic anticipation. @Beigecardigan turns the images into memes that reflect on the fashion world, where supposed ugliness can often become beauty. – Text by @helenh0lmes Discover more through link in bio.

Een bericht gedeeld door Gucci (@gucci) op


Vicky Dorny De artikels van >

Praat in memes, houdt van katten en neemt weinig zo serieus als goeie make-up. Atypische Antwerpenaar die durft toe te geven dat de stad eigenlijk één grote parking is.

Tags: Gucci, Horlogerie, Le Marché Des Merveilles.