De samenwerking begint met een vierdelige webserie genaamd ‘How Do You Say Beauty in French‘. Emma Chamberlain’s antwoord? Lancôme! In de serie loopt Emma rond in het hoofdkantoor van het merk. Ze ontdekt Parijs en test ze alle geavanceerde technologie van Lancôme om haar perfecte kleur foundation, nieuwe favoriete mascara en haar skincare essentials te vinden. De eerste aflevering vind je hieronder:
Lees ook: Aveda krijgt B Corp duurzaamheidslabel, wat is dit juist?
Wie is Emma Chamberlain?
Emma Chamberlain lanceerde haar YouTube-kanaal zo’n vijf jaar geleden op haar zestiende. En telt ze nu zo’n 11,9 miljoen abonnees (plus 16,2 miljoen volgers op Instagram!). Ondertussen richtte de Amerikaanse haar eigen koffielabel en is ze ook nog eens host van haar bekende podcast ‘Anything Goes with Emma Chamberlain’. Het is haar authenticiteit en de eerlijkheid over hoe ze over elk onderwerp durft te praten en delen, dat haar zo populair maakt. In haar podcast deelt ze al haar gedachten en ervaringen. Van glamoureuze momenten op de rode loper tot mentale gezondheid en haar huidproblemen.
Zelf vertelt Emma over de samenwerking met Lancôme: “Ik heb altijd mijn eigen idee van schoonheid gehad, maar kon mezelf niet altijd terugvinden in de beauty-industrie door mijn dualiteit. Ik kies voor comfort maar wissel af met mezelf optutten. Toen Lancôme me contacteerde, voelde ik me vereerd omdat het merk mij begrijpt en mij waardeert om wie ik ben.”
Lees meer: Dit vinden werknemers het belangrijkst bij hun werkgever