Wereldwijd hebben meer dan 230 miljoen kinderen door crises hun thuis moeten ontvluchten. Maar liefst één op de tien kinderen leeft in een land dat door conflict getroffen is. De Fashion For Relief organisatie, opgericht door Naomi Campbell in 2005, wil die realiteit meer onder de aandacht brengen en zamelt geld in voor hulpacties ter plaatse.
In 2015 stelde Campbell zelf voor aan Diesel om een samenwerking aan te gaan voor het goede doel. Het jeansmerk moest daar geen twee keer over nadenken. “Ik ben zo blij dat Naomi Campbell ons heeft benaderd om dit prachtige project te steunen. We zijn dankbaar dat we met haar kunnen werken en iets kunnen doen om de mensheid te helpen”, aldus Nicola Formichetti, artistiek directeur van het merk.
Naomi Campbell, artistiek directeur van Diesel Nicola Formichetti en oprichter van Diesel Renzo Rosso, tijdens de presentatie van de Child At Heart collectie in Parijs op 20 april.
Het resultaat van de samenwerking is de vrolijke Child At Heart collectie, die bestaat uit een reeks T-shirts en hoodies bedrukt met kindertekeningen. Uiteraard gaat een deel van de opbrengst van de verkoop naar het Fashion For Relief project.
De campagne, die gefotografeerd werd door Giampaolo Sgura, toont veel bekende gezichten waaronder Naomi Campbell zelf. Ook Nicola Formichetti waagde zich voor de camera. Verder zijn Barbara Palvin, Kenya Kinski-Jones (dochter van Quincy Jones) en Aaron De Niro (zoon van Robert de Niro) erin te zien, net als Neels Visser, Matt McMahon, Vito Basso, Riley Mon-tana, Molly Blair and Wang Chen Ming.
Leuk om te weten, is dat alle betrokkenen heel gepassioneerd waren om dit project te steunen en dat ze allen vrijwillig (lees: gratis) meewerkten.
De Child At Heart collectie is te koop in de Diesel winkels en online via www.diesel.com.