Dessange kapt de grootste sterren op het Filmfestival van Cannes
© presse

Dessange kapt de grootste sterren op het Filmfestival van Cannes

Door Malvine Sevrin  & Margo Verhasselt
Leestijd: 1 min

Sinds de jaren vijftig is Dessange de officiële hairstylist van het filmfestival van Cannes. Het Franse merk is verantwoordelijk voor enkele van de mooiste beautylooks op de rode loper van de Croisette. Een glamoureuze gebeurtenis die je niet mag missen.

/

Van 16 tot 27 mei 2023 wordt een team van 18 kappers naar het zuiden van Frankrijk gestuurd om de persoonlijkheden van de Franse en internationale filmwereld, evenals de leden van de Jury en de teams van de films in competitie te voorzien van prachtige coupe’s.

Zoals bij elke editie zullen al deze hairstylisten ervoor zorgen dat iedereen op het 76e Filmfestival van Cannes er met een piekfijn kapsel bijloopt, en dat het groots filmevenement ook opnieuw een moment van pure glamour wordt. Want twee weken lang zullen de ogen van de wereld gericht zijn op de Franse badplaats om de films te ontdekken, maar ook de beautylooks van de sterren. 

/

Een langdurig partnerschap

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door DESSANGE Paris (@dessangeparis)


De samenwerking tussen Dessange en het Cannes Film Festival gaat terug tot de jaren 50. De vrouw van de heer Dessange, Corinne de Boissière, was destijds de persvoorlichter van Brigitte Bardot. Het was haar idee om een kapper van de beroemde Dessange salon op de Champs-Elysées het haar van de sterren te laten doen. Het was het begin van een onofficiële samenwerking. Jaren later, toen er officiële partnerschappen ontstonden, werd Dessange de eerste en enige officiële haarpartner. Vanaf dat moment vloog een team van kappers elk jaar in mei naar de Croisette om de sterren gedurende de twee weken te begeleiden en hen te voorzien van hun knowhow en expertise.

En sindsdien heeft Dessange zijn stempel gedrukt op het festival en dat toont zich in indrukwekkende cijfers: “Elk jaar legt elke kapper niet minder dan 5 kilometer per dag af, en er worden 300 spuitbussen haarlak en 30.000 haarspelden gebruikt om de kapsels te fixeren!”, klinkt het bij het merk.

Lees ook: Filmfestival van Cannes 2023: alle rodeloperlooks op een rij

Margo Verhasselt De artikels van >

Heeft nooit iets met geometrische vormen gehad tot ze naar de Brusselse binnenstad verhuisde en maakt nu meer reclame voor de hoofdstad dan pakweg de toeristische dienst. Zegt verdomd veel 'it is what it is' voor iemand die niet echt een idee heeft van wat ze doet, tenzij op het gebied van lifestyletrends dan. Altijd te vinden voor een vroege apero met een gezellige babbel op een nog toffer terras.