In een vorig leven was ze vooral bekend als de immer kortgerokte Posh Spice, tegenwoordig kennen we haar als zakenvrouw en modeontwerpster met een imperium ter waarde van zo’n 258 miljoen euro. Dat ze stijl heeft, staat buiten kijf en het is dan ook niet verrassend dat Estée Lauder stond te popelen om voor een tweede keer samen te werken met haar.
De nieuwe make-uplijn, die eind deze week officieel gelanceerd wordt, bestaat uit 28 producten: 1 highlighter, 2 bronzers, 1 sublimerend poeder, 8 oogschaduwpaletten, 3 oogglossen, 1 mascara, 3 oogpotloden, 2 eyeliners, 1 lippotlood, 3 lippenstiften, 2 lipglossen en een illuminating cream. Alleen in een stijlvolle zwart-gouden verpakking die perfect aansluit bij de minimalistic chic waar Victoria zelf zo voor gekend is.
De producten zijn zowel los te koop als verzameld in zes minithemacollecties. Vijf daarvan – Londen, Parijs, L.A., New York en Miami – zijn geïnspireerd op grootsteden, eentje is, zoals de naam al doet vermoeden, de signature look van Beckham zelf. Wie zich graag wil opmaken zoals Victoria zal wel wat in de geldbuidel moeten tasten. Zo betaal je voor de Miama-minicollectie 359 euro (in ruil krijg je wel 7 producten), de Highlighter in Modern Mercury kost je 70 euro en de naar Victoria vernoemde matte lippenstift klokt af op 45 euro.
Maar voor de echte fans van Victoria kan het natuurlijk nooit genoeg zijn. Daarom komt de make-upcollectie ook met twee leuke, limited edition extra’s: een make-uptasje in zwart leer met een gouden rits gevuld met 5 producten (665 euro) en een heuse beauty box (inclusief interne verlichting en spiegel), uitgevoerd in zwart leer, zwart velours en gouden scharnieren, sluitingen en hoekaccenten. Dit prachtige hebbeding komt met 8 producten en kan het jouwe worden voor 1.400 euro.
De Victoria Beckham x Estée Lauder collectie is verkrijgbaar in parfumeries en online vanaf 1 september. Bekijk de volledige collectie op www.victoriabeckham.com.