BEAUTYTIP: De kunstige collabs van Clinique en Urban Decay
© Clinique

BEAUTYTIP: De kunstige collabs van Clinique en Urban Decay

Leestijd: 1 min

De kwast in de ene hand, het palet in de andere: make-up wordt dezer dagen, mede door de populariteit van beautygoeroes op Instagram en Youtube, haast verheven tot kunstvorm. En dat is ook Clinique en Urban Decay niet ontgaan. Kwestie van helemaal mee te zijn met de trend, haalden beide merken daarom voor hun nieuwste collecties de mosterd bij de kunst, met totaal verschillende resultaten tot gevolg... 

Clinique x Crayola

Ze zijn waarschijnlijk ook door jouw handen gegaan, de vetkrijtjes van Crayola. En misschien heb je destijds zelfs tevergeefs geprobeerd je lippen ermee te stiften. Clinique neemt je nu mee terug naar de tijd van toen door de Chubby Sticks in een nieuw jasje te steken. Het lijkt een kinderdroom die uitkomt, dus aanschouw: de Crayola for Clinique Chubby Stick!

De verzorgende formule van de Chubby Sticks blijft, uiteraard, onveranderd. Door de mango- en sheaboter voorzie je je lippen niet alleen van een subtiel kleurtje, maar ook van hydratatie en een mooie glans.

Crayola Chubby Stick van Clinique, € 20. Verkrijgbaar bij de Clinique verkooppunten. 

Jean-Michel Basquiat for Urban Decay

Urban Decay is onder de beautymerken altijd al een outsider geweest. Beauty with an edge, luidt hun slogan dan ook. En dat is ook net wat de beheerders van het nalatenschap van de in 1988 overleden artiest Jean-Michel Basquiat ertoe dreef een samenwerking met het merk op poten te zetten. David Stark, president van Artestar, het bedrijf dat de rechten van Basquiats werk bezit, vertelt aan The Cut: “Als bedrijf proberen we artiesten zo veel en zo goed mogelijk voor te stellen aan nieuw publiek. Urban Decay leek ons een perfecte match, dus contacteerden we hen drie jaar geleden om een samenwerking te bespreken. Onze in-house developer en brand strategist hebben het proces van dichtbij in de gaten gehouden.”

De neo-expressionistische werken van de Haïtiaans-Puerto Ricaanse Amerikaan waren een rebelse repliek op de conceptuele en minimalistische kunst die de jaren 70 domineerde. Met uitzondering van de oogpotloden, zijn alle producten opgefleurd met een reproductie van een van de werken van Basquiat. De oogschaduwpaletten zijn daarnaast ook voorzien van een haakje, moest je zin hebben om ze als decoratief element aan je muur te hangen. Ruby Rose, Urban Decay-ambassadrice en trotse eigenaresse van maar liefst twee tattoos geïnspireerd op Basquiat, stond model voor de campagne.

@urbandecaycosmetics X Basquiat X RR

Een bericht gedeeld door Ruby Rose (@rubyrose) op

De collectie ligt vanaf juli in geselecteerde filialen van Ici Paris XL en zal ook online verkrijgbaar zijn. Prijzen variëren van € 19,50 voor een lipstick tot € 40 voor een oogschaduwpalet.

Vicky Dorny De artikels van >

Praat in memes, houdt van katten en neemt weinig zo serieus als goeie make-up. Atypische Antwerpenaar die durft toe te geven dat de stad eigenlijk één grote parking is.

Tags: Chubby Stick, Clinique, Crayola, Jean-Michel Basquiat, Kunst, Urban Decay.