Al zolang we haar kennen, wordt Sofia Coppola gezien als een icoon van stijl, smaak en eigentijdse elegantie. Als regisseuse weet ze zich staande te houden in een wereld waarin mannen het helaas nog steeds voor het zeggen hebben. Een wapenfeit dat ze grotendeels te danken heeft aan haar unieke, avant-gardistische visuele stijl.
Hoewel mannen vaak een centrale rol hebben in haar films – denk aan Stephen Dorff in Somewhere en Bill Murray in het iconische Lost in Translation – zijn het toch doorgaans de vrouwen die een leidende rol spelen. Het vrouwelijk perspectief is voor Coppola dan ook van erg groot belang en dat probeert ze via sterke actrices naar het scherm te vertalen.
Coppola wist Cartier te verleiden met haar visie van wat vrouwelijkheid vandaag de dag betekent. Ook haar uitzonderlijk talent en uitgesproken artistieke visie speelden ongetwijfeld een rol. Ze weet beter dan wie ook hoe ze het verleden kan heruitvinden om er een hedendaagse toets aan te geven.
Haar visie op de eighties en wat het betekent om een Panthère vrouw te zijn, is perfect voor deze collectie. Het Panthère horloge zag het daglicht in 1983 en Coppola heeft een bijzondere fascinatie voor de glamour van filmsterren uit de jaren ’80.
Haar visie op de Panthère vrouw? “Het Panthère horloge is een uniek juweel omdat je het zowel overdag als ’s avonds kan dragen, casual of glamoureus. Toen de Panthère uitkwam in 1983, waren er zoveel geweldige films.Ik hou enorm van de sterren van die tijd. De Panthère vrouw is elegant, verfijnd, chique en glamoureus, maar evenzeer sexy en plezant”, vertelt ze. En dat weet ze, uiteraard, op een prachtige manier in haar film voor Cartier over te brengen.