Gooien jullie het roer ook om?
“We willen het wel een beetje over een ander boeg gooien. Catwalk stond voor klassieke schoenen, in sobere kleuren. Wij willen een meer up to date-merk, jonger, frisser, met meer en interessantere kleuren, mee met de mode van vandaag. Maar we willen ook het vaste cliënteel niet kwijt, de belangrijkste waarden van Catwalk zijn onveranderd: fashion, kwaliteit en betaalbaarheid.”
Wat doen jullie echt zelf?
“We buigen ons over de productie – die gebeurt in Spanje – maar ook het ontwerp: we kunnen natuurlijk niet tekenen maar we bedenken wel dingen en een paar keer per jaar gaan we samenzitten met onze ontwerper die ook thema’s aanbrengt. Voor dit najaar is er vooral veel suède, konijn, snake en ook weer veel franjes en pompons.”
Hebben jullie nog andere plannen? Een mannenlijn, kleding…?
“We willen eerst kunnenwandelen voor we gaan lopen. We richten ons nu vooral op het veroveren van de Benelux. Op de beurs in Milaan komen er wel eens andere inkopers langs – zo komen we aan verkooppunten in Ierland, cyprus, Frankrijk en Italië – maar de focus ligt op België en Nederland.”
Willen jullie graag de Belgische Sam Edelman worden?
“Net niet, hij heeft een ander product, een ander publiek, een andere stijl. Het is een Amerikaans merk dat pieken en dalen kent, wij willen juist geen hype zijn maar een stabiel merk dat internationaal gekend is om de goeie kwaliteit. “
Wie zou jullie muze internationale muze kunnen zijn?
“Angelina Jolie, Mila Kunis of Kendall Jenner misschien? Het zijn klassedames, sexy zonder extravagant te zijn en dat is ook waar catwalk voor staat.”
Bekijk hier de wintercollectie van Catwalk.