“In order to begin anew, you have to start small”, stond – met een knipoog – te lezen op de virtuele uitnodiging van de show. Creatief directeur van Moschino Jeremy Scott vond het gezien de omstandigheden niet gepast om een groots spektakel te organiseren, dus pakte hij het – letterlijk – klein aan. In samenwerking met Jim Henson’s Creature Shop (bekend van The Muppets) creëerde hij marionetten om zijn nieuwe kledingcollectie op te tonen. Inclusief een pop van Anna Wintour die op de eerste rij toekijkt.
https://www.instagram.com/p/CFmkHdYB-nl/?utm_source=ig_web_button_share_sheet
Haute couture à la Moschino
Op vlak van kleren speelde Scott in op de nood om jezelf weer mooi aan te kleden. Geen draagbare creaties, maar fantasierijke avondjurken en gouden kostuums. Haute couture als het ware, maar dan op een speelse(re) manier gebracht. Waar Moschino normaal gezien bekend staat om de ietwat schreeuwerige prints en quotes, bleef het geheel nu iets meer ingetogen. In lijn met wat de meeste andere merken voorlopig al toonden op fashion week.
“Mensen zeggen heel de tijd: ‘joggingbroeken forever!'”, zei Scott na afloop over de impact van de lockdown op hoe we ons kleden. “Maar ik hou van opwindende dingen die uniek zijn en verfijnd. We zijn er allemaal wanhopig naar op zoek. Ik kleedde me elke dag mooi aan, ook al zag ik niemand. Dat is gewoon wie ik ben.”
Bekijk hieronder een aantal van onze favoriete looks:
Lees meer Marie Claire op: Veel draagbare en hebberig makende jassen bij Max Mara. Zo ziet de eerste collectie van Raf Simons voor Prada eruit. De modeshow van Fendi was divers, intiem en familie stond centraal.