De geschiedenis van Maison Kitsuné
Flashback naar 2002, Japan. Muziekproducer Gildas Loaëc en nieuwbakken architect Masaya Kuroki vinden in elkaar de perfecte partners. Terug in Parijs, creëren de twee creatievelingen Maison Kitsuné. Het blijkt een perfecte combinatie tussen Japans en Frans design. In 2013 worden koffiebars toegevoegd aan het gamma, onder de naam – hoe kan het ook anders – Café Kitsuné. Ondertussen hebben ze ook een eigen recordlabel, Kitsuné.
Eastpak de klassieker
Eastpak heeft niet veel inleiding nodig, vermoeden we. Sinds 1952 zijn de rugzakken en reistassen geëvolueerd van onverslijtbare modellen voor de militairen van het US Army, naar designs die voor iedereen een vaste waarde kunnen zijn. Hun motto ‘Built to resist‘ werd in onze tienerjaren echt wel bevestigd. Maar de ‘Lastpakjes’ van weleer vinden nog steeds hun gading in de collectie bumpacks, rugzakken en koffers. Met al verschillende collabs op hun palmares blijft Eastpak brandend actueel en vooral, populair bij jong en oud.
De collectie ‘Cherchez le renard’
De vos van het Franse label is z’n streken duidelijk nog niet verloren. Geen klassieke Porsche, maar een stoere pitbike deze keer – uiteraard ook in de signature print – die het koppel in de campagne bijstaat. De capsulecollectie blijft trouw aan de ondertussen iconische Camo Fox-print. De collectie onderscheidt zich van de vorige door de mooie combinatie van blauwe tinten en witte logo’s. Bij de gekozen modellen zit voor ieder wat wils. De bumpack vervoegt deze editie de vijf klassiekers die een make-over krijgen. Zo zorgt de samenwerking voor een perfecte balans tussen elegant en nonchalant.
De collectie is vanaf 1 december beschikbaar in de winkels van Maison Kitsuné en geselecteerde verkooppunten. Of online via www.eastpak.com & www.maisonkitsune.com.
Nog meer collabs bewonderen? de Moschino (tv) H&M collectie is uit, 5 x Converse collabs die je wil hebben & Pharrell Williams ontwerpt capsulecollectie voor Chanel