Op 12 april lanceerde Zara wereldwijd een nieuwe augmented reality ervaring in 120 winkels. Via de Zara AR-app kunnen klanten hun smartphone eenvoudigweg richten op een AR code om de modellen Léa Julien en Fran Summers virtueel tot leven te wekken op hun scherm. Je kan de functie gebruiken op vier verschillende manieren: in de winkeletalages, op speciaal geplaatste podiums, op de e-commerce dozen of via de speciale beelden die je vindt op de website van Zara.
Verhoogde realiteit
Augmented reality is een splinternieuwe technologie voor de retailsector. Het biedt klanten zowel offline als online de gelegenheid om te winkelen op een manier die ze nooit voor mogelijk hielden. De virtuele realiteit van Zara is een idee van creatief directeur Ezra Petronio, die de innovatieve app ontwikkelde in samenwerking met HOLOOH en INRIA. Het resultaat is een kwalitatieve applicatie die de modellen buitengewoon realistisch neerzet. De modellen poseren, bewegen én spreken zelfs terwijl jij de SS18 Zara Studio collectie bewondert.
Je kan de app via één simpele klik downloaden op je smartphone. De applicatie is zowel beschikbaar voor IOS als voor Android. In de app kan de volledige collectie bewonderen op de twee modellen en daarna onmiddellijk overgaan tot kopen via een simpele klik in de Zara AR-app. Naast de shoppingfunctie dient de app ook als een sociaal medium. Gebruikers worden uitgenodigd om foto’s te maken met het hologram en deze direct te delen. Na de eerste week zullen nog meer looks worden geïntroduceerd om de gebruikswaarde van de app te maximaliseren.
In ons land kan je de nieuwe technologie live gaan uittesten in de Zara op de Meir in Antwerpen. Meer informatie vind je op de website.
Winkel je graag online? Lees dan zeker ook ‘Hermès lanceert nieuwe website in Europa‘.