Maak kennis met de WNDR WOMEN achter Mooiloop
© Lars Moereels

Maak kennis met de WNDR WOMEN achter Mooiloop

Leestijd: 1 min

Op zondag 11 maart is het zover. Dan organiseert Marie Claire namelijk de tweede editie van haar WNDR WOMAN event. In de foyer van de Bourla Schouwburg in Antwerpen worden die dag Belgische merken, en vooral de sterke vrouwen achter die merken, in de spotlights gezet. Op marieclaire.be nemen we alvast even de tijd om de aanwezige wonder women voor te stellen. Maak kennis met de gedreven vrouwen achter het Belgische label Mooiloop.

In 2010 richtte Alison samen met haar moeder het prêt-à-porterlabel Mooiloop op. Zeven jaar later maakte haar moeder plaats voor een nieuwe zakenpartner, Florence. Dat betekende meteen een doorstart voor het merk. In september 2017 opende Mooiloop hun allereerste flagshipstore in Gent.

Wij spraken Alison en Florence enkele maanden geleden naar aanleiding van de opening van hun eerste winkel. Lees hier het interview.

Vanwaar de naam Mooiloop?

Alison: “Toen mama en ik 8 jaar geleden het label oprichtten, zochten we een exotische naam. We hebben allebei immers een grote passie voor reizen. Een stagiaire stelde Mooiloop voor. Het betekent ‘het ga je goed’ in het Afrikaans. Dat vonden we mooi. Mama was niet meteen overtuigd, maar ik wel en ik kreeg mijn zin (lacht)”

Wat maakt Mooiloop anders?

Florence: “De eigen prints maken Mooiloop echt uniek. Alison ontwerpt de prints helemaal zelf en haalt inspiratie uit haar eigen ervaringen, uit boeken, kunst. Dingen die haar aanspreken. De prints zijn dus iets heel persoonlijks. Ook de draagbaarheid van de stukken en het feit dat we natuurlijke stoffen gebruiken, maken Mooiloop anders.”

Wie draagt Mooiloop? 

Alison: “Mooiloop is vrij tijdloos waardoor we een breed publiek bereiken. Zowel oudere dames als jonge vrouwen kopen Mooiloop. De collectie lijkt op het eerste zicht iets gekleder, maar de stukken zijn ook heel goed te combineren met sportievere items. Zo zag ik eens een klant één van onze brokate rokken combineren met sneakers. Dat is toch geweldig.”

Hoe zien jullie de toekomst van Mooiloop? 

Alison: “De komst van Florence heeft me nieuwe energie gegeven. Die energie wil ik gebruiken om de komende jaren sterk te groeien. Ik wil me in de toekomst enkel hoeven bezighouden met het creatieve. We hebben al gemerkt dat dat de collectie echt ten goede komt.”

Florence: “Ik geloof dat er nog veel meer potentieel in Mooiloop zit. Ik zou graag binnen twee jaar in mooie department stores in Londen en Parijs liggen. Dat is mijn streefdoel.”

Wil je Alison en Florence graag beter leren kennen? Kom dan zeker op 11 maart langs op ons WNDR WOMAN event in de Bourla Schouwburg in Antwerpen. Meer info vind je op de Facebookpagina. Vergeet niet je aanwezigheid te bevestigen!

Tine Stoop De artikels van >

Houdt van dansen, verliest zich graag in een goed boek en zegt geen nee tegen avontuur. Is sinds kort de trotse eigenaar van een vintage Chanel.

Tags: Dit is Belgisch, Mooiloop, WNDR WOMAN.