Sézane viert tiende verjaardag met jubileumcollectie
© Sézane

Sézane viert tiende verjaardag met jubileumcollectie

Leestijd: 1 min

Het Franse label Sézane bestaat 10 jaar en om die reden herziet het merk zijn klassiekers met een jubileumcollectie. Een collectie om het merk te (her)ontdekken en de creaties van gisteren, vandaag en morgen te vieren.

/

Sézane werd in 2013 opgericht door Morgane Sézalory en is het eerste Franse modemerk dat online is gegaan. In 10 jaar tijd heeft Sézane de kledingbranche opgeschud door een alternatief te bieden met mode die telkens zijn best doet, en dat zo goed en ecologisch mogelijk. Kleding die het hele jaar door goed geprijsd is en die ontworpen wordt om lang mee te gaan. Sézane doet niet aan uitverkoop en al zeker niet aan overproductie.

Lees ook: Editor’s Pick: de collab tussen Longchamp x D’heygere

Jubileum

Het merk blaast dit jaar 10 kaarsjes uit en dat wordt gevierd met een heuse jubileumcollectie. Iconische stukken die Sézane de afgelopen 10 jaar hebben gekenmerkt, maken met andere woorden een comeback. Welke stuks kunnen fans verwachten? Toppers als La Superbe sweatshirt (een van de eerste successen van het merk) of het Barry vest uit 2018.

/

Door de jaren heen, heeft Sézane collecties ontwikkeld die steeds origineler, duurzamer en succesvoller zijn en waarin steeds meer ecologisch verantwoorde materialen zijn verwerkt. Deze internationale erkenning bevestigt nog eens dat de teams van Sézane en de samenwerkende ateliers er alles aan doen om te voldoen aan de strengste eisen op het gebied van milieu en maatschappij. Met het solidariteitsprogramma DEMAIN en concrete acties streeft Sézane naar een milieuvriendelijk businessmodel.

Ontdek de collectie op de website van Sézane of bezoek de Brusselse pop-up in de Naamsestraat 35, geopend van maandag tot en met zaterdag van 10.30 tot 19.00 uur.

Lees ook: 7 x kapseltrends voor het najaar gespot op de catwalk

Margo Verhasselt De artikels van >

Heeft nooit iets met geometrische vormen gehad tot ze naar de Brusselse binnenstad verhuisde en maakt nu meer reclame voor de hoofdstad dan pakweg de toeristische dienst. Zegt verdomd veel 'it is what it is' voor iemand die niet echt een idee heeft van wat ze doet, tenzij op het gebied van lifestyletrends dan. Altijd te vinden voor een vroege apero met een gezellige babbel op een nog toffer terras.

Tags: Brussel, Sezane.