Quarantaine creatie: FaceTime-campagne ‘JACQUEMUS AT HOME’
©

Quarantaine creatie: FaceTime-campagne ‘JACQUEMUS AT HOME’

Door Lieselot Luykx
Leestijd: 1 min

Ook het modehuis Jacquemus is in quarantaine. Om hun webshop volop draaiende te houden, nodigde het Franse modehuis Bella Hadid én Barbie Ferreira uit om de nieuwste collectie zelf te shooten. Resultaat: authentieke kiekjes thuis, in de douche, op bed, in de badkamer. Plus, een vernieuwende verschijning ... Ferreira als plussize model voor het modehuis.

Nu fotoshoots met een groot team geen optie is door de huidige pandemie, moeten merken creatief worden met het creëren van content. Een goed voorbeeld van hoe dat kan, is de nieuwe campagne van Jacquemus voor de SS20-collectie. Met Bella Hadid en Barbie Ferreira als gezichten, is de campagne volledig vastgelegd via FaceTime én daarmee de eerste FaceTime-campagne voor een groot modelabel. Een digitale shoot is waarschijnlijk een trend die we in de toekomst vaker zullen tegenkomen.

Trouwens, voor Bella Hadid was het niet de eerste keer dat ze deelnam aan een virtuele fotoshoot. Eerder deed ze dat ook al voor het modemagazine Vogue Italia.

<<Lees ook – Quarantaine trend: De Quarantaine Pillow Challenge verovert Instagram>>

/

Jacquemus x Bella Hadid

 

De mode video van vandaag :
Kleurentest hoe ontdek je welke kleuren bij je passen
Dit bericht bekijken op Instagram

 

SO HAPPY TO SHARE WITH YOU « JACQUEMUS AT HOME » @bellahadid CAPTURED BY @blackpierreange SUMMER 2020 #jacquemusathome #facetime

Een bericht gedeeld door JACQUEMUS (@jacquemus) op

De foto’s werden gemaakt door fotograaf Pierre-Ange Carlotti. Geen face-to-face samenwerking, maar digitaal door FaceTime. Zo moest Bella zelf zorgen dat de ontwerpen goed in beeld kwamen zonder hulp van een styliste. Het resultaat? Een natuurlijke make-uploze verschijning, maar nog steeds bloedmooi.

/

Jacquemus x Barbie Ferreira

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

SO HAPPY TO SHARE WITH YOU « JACQUEMUS AT HOME » @barbieferreira CAPTURED BY @blackpierreange SUMMER 2020 #jacquemusathome #facetime

Een bericht gedeeld door JACQUEMUS (@jacquemus) op

Barbie Ferreira – die je misschien kent van de serie Euphoria – stond ook model voor het luxueus label, Jacquemus. Als je het aan ons vraagt, een vernieuwende verfrissing voor het modehuis. Nu het modelabel vooral bekend staat om hun slanke én grote modellen op de catwalk, is het gezicht van Ferreira in hun SS20-campagne een welkome stap op weg naar een beetje meer lichaamsdiversiteit.  

Vond je dit een interessant artikel? Lees dan ook – Louis Vuitton lanceert haute couture sport gear

Marie Claire Stagiaire De artikels van >

Tags: Bella Hadid, Face-time campagne, Jacquemus, Quarantaine.