Pull&Bear, het jongerenmerk van de Inditex groep, lanceert dit seizoen een Join Life collectie. Het label ‘Join Life’ werd tot hier toe al gebruikt om items aan te duiden die gemaakt zijn van duurzame grondstoffen. Maar nu brengt het merk dus voor het eerst een volledige collectie in duurzame materialen op de markt.
Dit initiatief maakt deel uit van de milieustrategie van Bull&Bear. Het merk hoopt op termijn die strategie door te voeren op alle niveaus van het bedrijf. Zo zouden tegen 2020 alle fysieke winkels milieuvriendelijk moeten zijn.
De Join Life collectie combineert trends met een laid-back vibe en bestaat hoofdzakelijk uit de duurzame materialen biokatoen en Lyocell. Het biokatoen wordt verkregen op een manier die mens en milieu respecteert. Er wordt daarbij geen gebruik maakt van schadelijke pesticiden en er wordt 90% minder water en 60% minder energie verbruikt dan bij gewoon katoen.
Lyocell is een kunstmatige vezel die, net als viscose, gemaakt wordt van houtpulp. Alleen wordt Lyocell, in tegenstelling tot viscose, vervaardigd in een proces met gesloten kringloop. Op die manier wordt 100% van het water en 99% van de chemische stoffen hergebruikt.
De collectie bevat zowel items voor vrouwen als voor mannen en wordt gekenmerkt door oversized fits en poederkleuren. Het ontbreken van logo’s of opschriften maakt de collectie tijdloos, terwijl elementen als strepen, palazzobroeken, twinsets en sneakers toch zorgen voor een trendy touch.
De Join Life collectie is beschikbaar in de Pull&Bear winkels en online via www.pullandbear.com.