Pride month: ontdek hier de leukste modecampagnes
© Lieselot Luykx

Pride month: ontdek hier de leukste modecampagnes

Door Lieselot Luykx
Leestijd: 2 min

Helaas ook dit jaar kunnen we geen Pride vieren zoals we het gewend zijn. Geen leuke feestjes, geen kleurrijke parades,... Wat we wel kunnen doen, is laten zien dat je de LGBTQIA+ -gemeenschap een warm hart toedraagt én dat doen verschillende modemerken. Ontdek hier de leukste campagnes én kom alvast in de sfeer.

Lees ook – Le Tanneur eert de liefde in nieuwe campagne ‘Love is Love’

/

TIFFANY & Co. – STAND FOR LOVE

Tiffany’s nieuwe ‘Stand for Love‘ campagne zet New Yorkers uit de LGBTQIA+ -gemeenschap in de schijnwerpers met een korte video. In deze pure en zelfs een tikkeltje emotionele video vertellen ze waarvoor ze staan. Uiteindelijk komt het telkens op hetzelfde neer… liefde.

Stand for Love eert de langdurige erfenis van het modehuis, het vieren van liefde in al zijn vormen. Tiffany heeft via het Employee Resource Group liefdadigheidsdonaties gedaan aan zowel het Ali Forney Center als SAGE. De steun van het merk aan de LGBTQIA+ community  is niet beperkt tot één maand, maar zal ook buiten deze feestmaand blijven lopen.

/

Het Belgische merk JEAN zet zich in voor de LGBTQIA+ – community

Het Belgische juwelenmerk zet zich net als vorig jaar in voor de LGBTQIA+ -gemeenschap. Ze ontwierp – hét accessoire van de moment – een phone cord en een exclusieve ketting. Het thema van The Belgian Pride van dit jaar is #WeCare, waarbij de focus ligt op fysieke en mentale gezondheid. Het thema werd geïntegreerd in haar ontwerp door kleurrijke letterkralen.

In deze tijden is het belangrijk om bruggen te slaan, zodat we verbonden blijven én samen naar een mooiere toekomst kunnen gaan. Iedereen is gelijk én iedereen moet kunnen dragen wat hij/zij/hun wil. – JEAN

Wil je een goed doel steunen? De winst van deze collectie wordt gedoneerd aan het regenbooghuis ‘Casa Rosa‘. Een ketting kost € 49,50 én een phone cord kost € 29,50.

/

Versace x Born This Way Foundation

Modehuis Versace ging een samenwerking aan met popster Lady Gaga. De capsulecollectie bestaat uit twee T-shirts en een baret die voorzien zijn van de regenboogkleuren en het bekende Versace-logo. Ook de tekst ‘Born this way’ staat op de items gedrukt. De samenwerking kwam tot stand speciaal voor de Pride Month en het 10-jarig jubileum van Gaga’s album ‘Born This Way’. Dertig procent van de opbrengst gaat naar de liefdadigheidsorganisatie van Gaga, die zich inzet voor LGBTQIA+ jongeren.

/

The Kooples – #proudtolove Pride collectie

Om deze maand de universele liefde te vieren werkt The Kooples samen met de Franse kunstenaar Clément Legrand. Het merk -waarvan de naam liefde oproept- wordt geassocieerd met Clément Legrand, bekend om zijn ontwerpen die sensualiteit en zachtheid combineren. De kunstenaar ontwierp drie illustraties met lichamen waarbij er innig gekust wordt. Deze illustraties werden gedrukt op unisex T-shirts in acht verschillende kleuren. De helft van de winst wordt gedoneerd aan de vereniging GLAAD die strijdt tegen de onzichtbaarheid van LGBTQIA+-gemeenschappen in de media.

 

/

Levi’s – ‘ALL PRONOUNS, ALL LOVE’ COLLECTIE

“Bij Levi’s® behandelen we onze werknemers en fans rechtvaardig. We steunen de LGBTQIA+-gemeenschap sinds jaar en dag. De jaarlijkse Pride-collectie is onze manier om de LGBTQIA+-gemeenschap in de bloemetjes te zetten. We nemen overal ter wereld ook trots deel aan Pride-evenementen. Voor ons is het essentieel om mensen te zien zoals zij willen dat je hen ziet. Daarom draagt onze Pride-collectie dit jaar een oproep uit die je niet kunt negeren:  respecteer alle aanspreekvormen.”   — Jen Sey, voorzitter van Levi’s®.

Levi’s® eert de LGBTQIA+-gemeenschap niet enkel met haar collectie, 100% van de netto-opbrengst gaat naar OutRight Action International. Een organisatie – waar Levi’s® ondertussen al drie jaar mee samenwerkt – die zich wereldwijd inzet voor LGBTQIA-rechten. Op deze manier hoopt het label op deze manier beterschap te brengen voor iedereen die wordt uitgesloten van de maatschappij en ervoor te zorgen dat iedereen – overal ter wereld – trots en vrij kan tonen wie ze zijn én van wie ze houden.

Vond je dit een interessant artikel? Lees dan ook – Pride maand: precies 18 jaar geleden vond in België het eerste homohuwelijk plaats

Lieselot Luykx De artikels van >

Tags: JEAN, Lady Gaga, Levi's, LGBTQIA+, Modecampagne, Pride, Pride maand, The Kooples, Tiffany & Co, Versace.