Sunday Riley
De beautymarkt wordt momenteel overspoeld door cleane formules met actieve, plantaardige en kalmerende ingrediënten, maar de Amerikaanse onderneemster Sunday Riley was 12 jaar geleden één van de eersten die wetenschap met natuurlijke ingrediënten combineerde en haar label profileerde als een green hi-tech brand. Sunday Riley – die het merk leidt én de formules bedenkt – gelooft dat iedereen drie onmisbare ingrediënten in zijn dagelijkse huidverzorgingsroutine zou moeten gebruiken: alpha-hydroxy-zuur (AHA), retinol en vitamine c. Het iconische Good Genes All-In-One Glycolic Acid Treatment is het bestverkochte product en wordt wel eens een jeugdelixir genoemd. Het merk is onlangs B Corp gecertificeerd, wat aantoont dat Sunday Riley streeft naar hoge standaarden op het gebied van duurzaamheid en transparantie.
Info: exclusief bij Skins in Gent, www.skins.nl
Guud Woman
Alles wat je altijd al wou weten over je menstruatiecyclus maar nooit durfde vragen: het kan op de site van Guud Woman. Nutrition & Fertility Expert Morgane Leten en haar echtgenoot Jan Deruyck startten vorig jaar met Guud Woman, een platform waar vrouwen terecht kunnen met vragen rond de menstruatiecyclus. Ze bieden kennis en support aan om het beste uit de cyclus te halen en vrouwen elke dag van de maand goed te doen voelen. Vrouwen kunnen hun persoonlijke vragen stellen over hun klachten, cyclus en vruchtbaarheid via de live chat support, er wordt snel en discreet beantwoord. De website kreeg recent een volledige rebranding en er is nu ook een onlineshop waarop voedingssupplementen aangeboden worden. Die ontwikkelde Morgane zelf en zijn 100% plant based en duurzaam, made in Belgium, vol vitamines en mineralen die de cyclus op de meest natuurlijke manier ondersteunen.
Info: www.guudwoman.com
Clay And Glow
Clay And Glow is een Nederlands beautymerk, opgericht door Julia Veer en haar partner Randy Feliz. Julia worstelde als jonge twintiger met acne en een zeer gevoelige huid, met allergische reacties en ontstekingen tot gevolg. Daarom ging ze op zoek naar het allerbeste kleimasker op de markt. Het masker moest cute, clean en vegan zijn maar bovenal écht werken. Een onmogelijke zoektocht zo bleek. Dus: waarom geen eigen skincarelabel beginnen? Het product waarmee het allemaal begon: het Pink Clay Mask, een kleimasker gemaakt van de puurste roze klei. Ondertussen zijn er al meer dan 6 producten verkrijgbaar en groeide het merk uit tot een echte beautyhit. Ze zijn nu klaar om ook de Belgische markt te veroveren.
Info: prijzen vanaf € 18,95, beschikbaar in alle Ici Paris XL-winkels.
Savonneries Bruxelloises
De Savonneries Bruxelloises maken sinds 1926 op ambachtelijke wijze zepen. Het merk werd in 2020 overgenomen door Maxime de Villenfagne en Maxime Pecsteen en opent nu een eerste pop-upstore in de Koninklijke Galerijen in Brussel. In de tijdelijke winkel wordt het volledige gamma aangeboden: van glycerinezepen tot het exclusieve assortiment geperste zeep, met meer dan 300 zeepvormen is er voor ieder wat wils. Bestsellers zijn Ginger & Lime, een zeep die de huid verfrist en voedt en Aloé Vera & Green Tea, een glycerinezeep met kalmerende en ontspannende eigenschappen. Wie zijn gading toch niet vindt, kan de zeepjes laten personaliseren, kleuren en parfumeren. Leuk weetje: sinds de overname werd het merk benoemd tot hofleverancier. Goedgekeurd door royals dus.
Info: de boetiek bevindt zich in de Koningsgalerij 4, tot eind december, vanaf woensdag tot en met zondag, van 11u tot 18u.
WeDo/
WeDo/ is een nieuw, eco-ethisch merk met een uitgebreid assortiment aan vegan en cruelty-free haarverzorgingsproducten, voor 93% tot 99,7% van natuurlijke oorsprong. Elk product is ontwikkeld in samenwerking met haarstylisten en met wetenschappers van de haarverzorgingslabs van Wella en zijn speciaal ontwikkeld om net zo goed te presteren als professionele haarverzorgingsmerken. Het merk is het onofficiële ‘eco-lab’ van Wella Company geworden, dat kennis deelt en een positieve verandering in de hele onderneming tot stand wil brengen. De haarverzorgingslijn van WeDo/ bestaat uit 14 producten, waaronder 4 multifunctionele, hybride producten voor het haar én het lichaam.
Prijzen vanaf € 14,90, info op www.wedoact.com