Het Britse schoenenmerk verwierf de laatste jaren een ware cultstatus en gaat nu in zee met de Duitse retailreus Zalando. Het resultaat is een unieke capsulecollectie bestaande uit vijf paar schoenen, exclusief beschikbaar bij Zalando. Miista liet zich inspireren door het thema ’transformatie’ en verwerkte heel wat metamorfische elementen in de ontwerpen. Denk aan verschillende materialen en kleuren die naadloos in elkaar overgaan.
Lees ook: Wij spraken met popster Rina Sawayama, de nieuwe ambassadeur van Zalando Designer
Verandering omarmen
Laura Willasenin, oprichter en creatief directeur bij Miista zegt over de samenwerking: “We geloven in een ambachtelijke, handgemaakte benadering en in het investeren in mensen in plaats van machines. Op die manier kunnen we ervoor zorgen dat elke fase van het kleding- en schoenenmaakproces volgens handgemaakte methoden wordt uitgevoerd. Ik ben altijd gefascineerd geweest door het woord ‘verandering’ en de verschillende interpretaties ervan door de tijd en op verschillende plaatsen. Soms drijven externe krachten deze veranderingen; andere keren komen ze van binnenuit.”
“Tot slot kan verandering ontmoedigend zijn, maar het heeft ook enorm veel potentieel – het stelt ons in staat om onze percepties, praktijken en persoonlijkheden aan te passen aan onze veranderende wereld”, aldus Willasenin.
Voor de campagneshoot deden Miista en Zalando een beroep op de Braziliaanse fotograaf en model Fernanda Liberti. Samen met de Deense Ash Fjeldhagen trok zij Kopenhagen om de collectie in de verborgen hoekjes van de stad vast te leggen.
Shop de capsulecollectie van Miista en Zalando