Beautypreview: designerparfums voor de herfst
©

Beautypreview: designerparfums voor de herfst

Leestijd: 2 min

Bij Marie Claire kijken we heel hard uit naar de herfst. Niet naar de bijhorende regen en wind, de terugkeer van de panty en uitglijden op gevallen blaadjes, wél naar de nieuwe lanceringen in de beautywereld. Deze keer aan de beurt in onze beautypreviewreeks: de nieuwe lading designerparfums van de grote modehuizen.

Een nieuw seizoen, een nieuwe tandenborstel, een nieuw parfum? Voor het najaar staan er weer tal van nieuwe geurtjes klaar: opvallend veel aanvullingen of variaties op bestaande parfums zoals een nieuwe Chanel N°5 maar ook het debuut van een heropgeleefd Kenzo. Kijk mee!

parfum

N°5 L’Eau van Chanel, EDT, € 95 voor 50 ml, vanaf september beschikbaar.

Het iconische parfum N°5 van Chanel krijgt er dit najaar een zusje bij: N°5 L’Eau is beduidend frisser en eenvoudiger dan haar voorgangers. Citrusvruchten nemen de bovenhand, het poederige hart werd iets afgezwakt. Een hedendaagse herinterpretatie die de essentie van het origineel weergeeft.

Chloé Fleur de Parfum van Chloé, EDP,€ 82,22 voor 50 ml, vanaf september beschikbaar.

Samengesteld uit het tederste deel van bloemen: hun hart. Het hart van de roos vormt de verrassend pittige basis van het parfum en doet denken aan de geur van framboos. Het hart van de verbena verfrist de roos en het hart van de kersenbloesem verzacht het geheel. Kenmerkend aan alle parfums van Chloé is hun tederheid en ingetogen elegantie. Chloé Fleur de Parfum past perfect in dat rijtje, maar is beduidend fruitiger dan haar voorgangers.

Galop d’Hermès van Hermès, € 225 voor een navulbare flacon van 50 ml, vanaf 15 augustus beschikbaar in de Hermèsboetiek, vanaf september beschikbaar in de parfumerie.

Deze eigenzinnige, onstuimige geur is gecreëerd met de ultramoderne vrouw voor ogen. Parfumeur Christine Nagel liet zich inspireren door de vleselijke texturen van stukken leer en harmoniseert mannelijk met vrouwelijk door rozen toe te voegen. Pittig saffraan en delicate, zoete kweepeer vullen elkaar aan en brengen diepte. Galop d’Hermès is vurig, weelderig en kleurrijk.

parfumLuna van Nina Ricci

Waar Nina, het parfum uitgebracht in 2006, stopt, begint Luna: sensueel, mysterieus en ietsje brutaal. In de blauwe flacon, net als die van Nina appelvormig, worden oranjebloesem, wilde bessen, witte bloemen en karamel samengebracht en afgewerkt met subtiele noten van honing, vanille en sandelhout. Een must voor de liefhebber van gourmand parfums.

Wonderlust van Michael Kors, EDP, € 82,76 voor 50 ml, vanaf 15 augustus beschikbaar.

Italiaanse bergamot, Siciliaanse mandarijn, Indiase jasmijn en sandelhout uit Sri Lanka: het mag duidelijk zijn dat reizen een grote inspiratiebron voor dit parfum was. Bloesems en kruidige noten worden verzacht met amandelmelk en heliotroop. Een exotische finish van benzoïne siam en cashmere hout doen de zomer extra lang nazinderen.

Kenzo World van Kenzo, EDP, € 85,50 voor 50 ml, vanaf 25 augustus beschikbaar.

Kenzo World is het eerste parfum van het huis Kenzo waaraan Carol Lim en Humberto Leon meewerkten. De artistiek directeurs zijn verantwoordelijk voor de recente heropleving van het merk en maakten van het Kenzo-oog een iconisch motief. De flacon is een mix & match van materialen, de geur wordt gekenmerkt door de veelvuldigheid aan bloemen. Pioenroos, Egyptische jasmijn en een toets van rode vruchten worden gecombineerd met sensueel ambroxan. Een geur voor ambitieuze, dynamische vrouwen die perfect weten wie ze willen zijn.

parfum

This Is Her! en This is Him! van Zadig & Voltaire, vanaf september beschikbaar. 

Frans modemerk Zadig & Voltaire lanceert een duo parfums voor hem en voor haar. De prêt-à-porterlijn ademt lef, rock en rebellie en ook de parfums zijn niet anders. This Is Her! bevat Arabische jasmijn, roze peper, noten van hazelnoot en vanille op een basis van sandelhout. Warm, intens vrouwelijk en moeiteloos sexy. This Is Him! doet oriëntaals aan met zijn noten van pompelmoes, zwarte peper, vanille wederom een basis van sandelhout. Voor de gentleman in motorjack.

Ange Noir van Givenchy, EDP, € 66 voor 30 ml.

Maagdelijk witte iris, poederachtig en helder, wordt gedurfd gecombineerd met de zilte toets van zwarte sesam. De frisse noten van roze peper, bergamot en jonge amandelen voeren de bovenhand, amber en ambrette geven het parfum zijn sensuele toets. Ange Noir is mysterieus, verleidelijk en geraffineerd. De flacon is erg glamoureus en zou niet misstaan op de kaptafel in je boudoir.

Vicky Dorny De artikels van >

Praat in memes, houdt van katten en neemt weinig zo serieus als goeie make-up. Atypische Antwerpenaar die durft toe te geven dat de stad eigenlijk één grote parking is.

Tags: Beauty, Beautypreview, Parfum.