Anna Dello Russo maakt exclusieve collectie voor 7 For All Mankind
©

Anna Dello Russo maakt exclusieve collectie voor 7 For All Mankind

Leestijd: 1 min

Denimmerk 7 For All Mankind is een samenwerking aangegaan met mode-visionair Anna Dello Russo om een exclusieve capsulecollectie te creëren die staat voor een buitengewone uitstraling. Dit zijn onze favoriete stuks uit de collectie. 

/

Het Italiaanse mode-icoon en styliste werkte samen met het bekende Amerikaanse denimmerk voor een limited editie. Deze exclusieve collectie is avant-garde, vernieuwend en met onverwachte details. Zo zijn de cut-outs omringd door opvallende Swarovski kristallen, het ultieme statement in nostalgische feestkleding.

Lees ook: De schoonheidsgeheimen van Jayda G

/

Glamour en couture

De stijlen bestaan onder meer uit een cropped denim jacket, bodycon jurk en op de jaren 70 geïnspireerde jumpsuit. Dit alles naast de bekende 7 For All Mankind’s kenmerkende Hight Waist Slim Kick en de bijzondere vormen van de bootcut. Deze kledingstukken zijn allemaal omringd met kristallen voor een maximaal en uniek effect in het donker. Andere opvallende stukken uit de exclusieve collectie zijn onder meer een flatterend overhemd, de befaamde klassieke denim shorts en een witte tank.

De levendigheid van deze unieke samenwerking is vastgelegd in een richtinggevende campagne van de creatieve krachten Luigi & Iango, met model Stella Maxwell en Anna Dello Russo als stylist en creatief directeur. “We zijn vereerd om met Anna Dello Russo samen te werken aan deze capsulecollectie. Ze is ongelooflijk getalenteerd, vol ideeën en heeft een aanstekelijke energie. Onze wereld van verfijnde premium denim heeft een nieuwe modieuze toets gekregen – één die Anna’s aangeboren glamour en haute couture voorstelt. We zijn erg trots om deze verfijnde, ontwrichtende esthetiek binnen de denimmarkt te lanceren”, klinkt het bij Francesca Toninato, CEO van het merk.

De collectie is vanaf 19 mei 2023 online en in geselecteerde winkels en bij premium detailhandelaars verkrijgbaar.

Margo Verhasselt De artikels van >

Heeft nooit iets met geometrische vormen gehad tot ze naar de Brusselse binnenstad verhuisde en maakt nu meer reclame voor de hoofdstad dan pakweg de toeristische dienst. Zegt verdomd veel 'it is what it is' voor iemand die niet echt een idee heeft van wat ze doet, tenzij op het gebied van lifestyletrends dan. Altijd te vinden voor een vroege apero met een gezellige babbel op een nog toffer terras.