Toen Daniel Lee in november 2021 afscheid nam van zijn positie als creatief directeur bij Bottega Veneta, was de modewereld, zoals alleen de modewereld dat kan zijn, in diepe rouw. Waarom? Omdat de Brit, die sinds juli 2018 aan het roer van het huis stond, het merk deed heropleven en in grote mate bijdroeg aan het nieuwe momentum dat Bottega Veneta vandaag de dag geniet.
Zijn aanstelling bij Burberry, slechts enkele maanden na zijn vertrek bij Bottega, stelde zijn trouwe schare fans gelukkig snel gerust. Tijdens Londen Fashion Week introduceerde de Brit alvast 55 looks die een duidelijke indicatie gaven van hoe hij de Burberry-stijl ziet evolueren.
Daniel Lee en het nieuwe Burberry
Op 6 februari presenteerde het luxelabel Lee’s eerste “visuele verandering” voor Burberry door een nieuw logo te introduceren. Met het Latijnse woord ‘Prorsum’ onder, dat eerder al door Burberry gebruikt werd en ‘voorwaarts’ betekent.
Het logo kreeg een kobaltblauwe kleur mee, tevens ook de dominante kleur van de Burberry herfst-wintercollectie 2023-2024.
Een trenchcoat met een kraag van imitatiebont in diepgroen, een warmwaterkruik in de hand, laarzen aan de voeten en een leren tas eveneens bedekt met imitatiebont aan de voorkant. Dit silhouet opende de show en weerspiegelde zowel functionele als elegante mode. Precies wat we van het Britse merk verwachten.
De volgende silhouetten bevestigen dit met hun knipoog naar de jeugdcultuur, de offbeat esthetiek en de bijzondere humor waar onze buren aan de overkant van het Kanaal bekend om staan. Wij noteren vooral de sterke prints, de even comfortabele als originele schoenen en vooral de jassen die fantastisch vallen.
Bekijk hieronder een aantal van onze favoriete silhouetten: