Uniqlo U staat voor vernieuwing terwijl ze de LifeWear filosofie – comfortabele kleding voor elke levensstijl – onderschrijft. Christophe Lemaire: “Tijdens het werken aan de Uniqlo & Lemaire-collectie, was ik onder de indruk van en geïnspireerd door de toewijding naar productontwikkeling, kwaliteit en teamwork toe. Het is een uitdaging voor mij om deel te mogen uitmaken van het team door Uniqlo LifeWear te ontwerpen, kleding voor elke dag die mensen over heel de wereld kan aanspreken”.
Lemaire ontwierp samen met Sarah-Linh Tran al sinds twee seizoenen de succesvolle Uniqlo & Lemaire-collectie. Hij begon als stagiaire bij Christian Lacroix, Yves Saint Laurent en Thierry Mugler, en in 1991 startte hij zijn eigen label. In 2000 werd hij Art Director bij Lacoste, 11 jaar later gaat hij naar Hermès als AD voor de vrouwencollecties. Na de SS15-collectie gaf hij er de brui aan om zich opnieuw meer op z’n eigen label te kunnen richten.
Deze samenwerking is ook een teken aan de wand wat de veranderingen in de modewereld betreft. Na 25 jaar bij grote designerlabels, een erg succesvol eigen merk en twee zogenaamde ‘designercollabs’ voor Uniqlo switcht de Franse ontwerper naar de Japanse keten in plaats van z’n geld te tellen. Wij wachten op de sequel.