Een beetje rock, een beetje crazy; Zoë Kravitz past helemaal niet in het gepolijste plaatje dat je van een Parijs luxemerk zou verwachten. Maar wie goed oplet, heeft ongetwijfeld gemerkt dat er de voorbije seizoenen een frisse bries door de coulissen van YSL waaide.
“Het nieuwe imago van YSL wil een weerspiegeling zijn van de huidige tijdsgeest”, aldus internationaal directeur-generaal Stephan Betty in Figaro, “Al doende zijn we teruggekeerd naar het DNA van de jeugd, het DNA dat Yves Saint Laurent in de jaren 60 voor ogen had”.
Na Staz Lindes, dochter van Dire Straits gitarist Hal, viel het oog van Yves Saint Laurent’s beauty director Tom Pécheux op Zoë Kravitz. Hij zag in haar de ideale muze om de nieuwe rock ’n roll attitude van het merk aan de wereld te tonen. Dat Zoë komt met een schare trouwe Instagramfans (lees: 3 miljoen volgers) is natuurlijk mooi meegenomen.
Zoë zelf is alvast enthousiast. “Yves Saint Laurent is altijd een van mijn favoriete merken geweest”, vertelt ze. “Ik ben ongelooflijk enthousiast over de samenwerking met dit legendarische, tijdloze huis. Het merk slaagt er keer op keer in om chique te combineren met edgy. Dat is in mijn ogen een van de beste manieren om je persoonlijkheid in mode en beauty uit te drukken. Niets is geforceerd, maar alles is gedurfd.”
Het gaat in de nieuwe campagne niet over een no make-uplook. Smokey eyes , felrood, fuchsia; een YSL-meisje loopt nooit ongezien voorbij. Dat zullen Cara Delevingne en Staz Lindes, vorige ambassadrices van het merk, zeker beamen!