Waarom de shopervaring steeds belangrijker wordt voor winkels
©

Waarom de shopervaring steeds belangrijker wordt voor winkels

Door Elspeth Jenkins
Leestijd: 1 min

De (mode)wereld bevindt zich momenteel in het midden van de storm die de coronacrisis heet. Het belang van begrippen als trends en seizoenen worden meer dan ooit in vraag gesteld.

/

Nu fun shoppen niet meer zo vanzelfsprekend is, wordt het woord belevenis steeds belangrijker. Dat weet het Bicester Village Shopping Collection ook, de groep achter onder andere Maasmechelen Village, La Vallée bij Parijs en Bicester, midden in de Britse countryside. Chair and Global Chief Merchant Desirée Bollier spreekt liever niet over het woord outlet, maar van een experience. De laatste jaren winnen de dorpen alleen maar aan populariteit door de kruisbestuiving tussen kunst, culi en natuurlijk mode. Vooral high end merken vinden hun weg naar Maasmechelen Village, na de intrede van Prada dit voorjaar, volgt Ferragamo in november. De boetiek zal de enige zijn in Vlaanderen. De nadruk ligt dus steeds meer op de term shopervaring dan spenderen.

Waarom de shopervaring steeds belangrijker wordt voor winkels - 1

Desirée Bollier

Desirée Bollier: “Wij geloven in de juiste mix tussen kunst, mode en design in the Collection, de verzamelnaam voor onze 11 dorpen in Europa. Onze filosofie is dat we magische momenten en herinneringen willen meegeven. Ik verkies het woord bestemming ook boven outlet. De globalisering en digital hebben het concept seizoenen compleet geëlimineerd. Fall/winter heeft geen betekenis meer, want we dragen allemaal lentekleuren in de winter. Alles draait om hoe je je vandaag voelt als individu en wat je wil dragen, want alles is mogelijk.”

“Dit geeft vrijheid aan onze klanten om te shoppen waar en wanneer ze willen. Alles is subjectief geworden. De merken waar wij een partnership mee aangaan, zijn ook onze klant. Door het wegvallen van de traditionele seizoenen in de modewereld is het makkelijker voor hen geworden om te focussen op innovatie en nieuwheid, niet op seizoenen of kleuren. High end merken hebben vertrouwen om met ons in zee te gaan, omdat ons platform van dezelfde kwaliteit is als hun collecties.”

/
Waarom de shopervaring steeds belangrijker wordt voor winkels - 2

RV

Nog meer nieuwigheden:

Op 9 oktober opent Lancel een boetiek in Maasmechelen Village, je kan er je tas exclusief laten personaliseren met je initialen. Ook nieuw zijn de trunkshows bij Pinko, een privé modeshow in de VIP lounge met je eigen bubbel, waar iedereen frontrow zit. Voor wie niet tot in Maasmechelen Village geraakt is er vanaf nu een delivery service, onder andere Kate Spade laat accessoires rechtstreeks bij jouw thuis leveren.

 

Timon Van Mechelen De artikels van >

Als mode-expert weet hij trends en ontwikkelingen als geen ander te duiden. Is weg van Dries Van Noten en Prada en ziet zijn kleren als waardevolle investeringen. Haalt evenveel plezier uit de stockverkopen als jij uit je verjaardag, kerst en zomervakantie samen. Vindt verder weinig bevredigender dan te veel natuurwijn drinken en mensen kijken op een terras.

Tags: Corona, Shoppen.