De huidverzorgingslijn van Stella McCartney is twee jaar in ontwikkeling geweest en zal op 1 september gelanceerd worden, met slechts drie producten – een cleanser, serum en dagcrème. De reden achter de kleine oplage is dat McCartney vindt dat je alleen moet gebruiken ‘wat je nodig hebt’. Als je op zoek bent naar krachtige zuren en onmiddellijke resultaten, dan is dit niet het merk voor jou. McCartney wilde graag een milde lijn creëren die in synergie werkt met je huid.
Lees ook: Wheel of Care: de Robin Hoods onder de thuisverzorging
Signatuurgeur
Zoals je van de ontwerper mag verwachten, is het merk volledig veganistisch en cruelty free, samengesteld met natuurlijke actieve ingrediënten en heeft elk product een navuloptie. Het wordt gelabeld als ‘huidverzorging met een schoon geweten’. En alsof dat allemaal nog niet genoeg is, staan de flesjes ook nog eens heel mooi in elke badkamer.
De lijn blijft dicht bij McCartney’s luxe roots, dankzij de hulp van de beroemde parfumeur Francis Kurkdjian die een signatuurgeur voor de lijn heeft gecreëerd. De geur heet ‘High Cliff’ en is geïnspireerd op de liefde van de ontwerper voor het Schotse landschap.
Meer info vind je hier.