De smiley maakt een comeback: de nieuwste collecties met de emoticon
© Vilebrequin

De smiley maakt een comeback: de nieuwste collecties met de emoticon

Leestijd: 1 min

Als de zomer en het goed weer geen lach op je gezicht toveren, doen deze collecties dat zonder twijfel wel. De Franse smiley wordt 50 en die verjaardag gaat niet onopgemerkt voorbij. Een overzicht van de leukste collecties die een ode brengen aan de wereldberoemde glimlach.

/

The Bicester Collection

Deze zomer slaan het DO GOOD-programma van The Bicester Collection en The Smiley Company de handen in elkaar om samen vrouwen en kinderen van over de hele wereld een meer rooskleurige toekomst te bieden. Het herkenbare grafische Smiley-icoon verspreidt al een halve eeuw lang positiviteit. Om dat te vieren, openen in alle Villages van The Bicester Collection de komende tijd gele Smiley-kraampjes en funky pop-upboetieks met limited-edition Smiley X DO GOOD- items. 

Lees ook:  Verfrissend de zomer in met deze 5 recepten voor huisgemaakte ice tea

Vilebrequin

Vilebrequin

Deze collectie pronkt met een exclusieve opdruk, ontworpen door een Fransman die eveneens gekend is om zijn goed humeur, André Saraiva, de internationaal gerenommeerde graffitikunstenaar. De eerste versie van de samenwerking is een knipoog naar de universele invloed die Smiley gehad heeft op de tegencultuur van de voorbije vijftig jaar. Met hun vrolijke, roze en gele tinten zijn deze badpakken met beperkte oplage de ideale remedie tegen de winterblues voor de hele familie.

/

Havaianas

havaianas

Maar ook de Braziliaanse flip-flops gaan in zee met de Franse glimlach. Ter gelegenheid van hun 50ste verjaardag slaan Havaianas en Smiley de handen ineen voor een zomer vol – je raadt het al – zon, zee, strand en lachen. “Want wat is, na twee ingewikkelde jaren, een betere manier om uit een donkere tunnel te komen dan met een evenement dat een wereldwijd tekort aan glimlachen omkeert, positiviteit verspreidt en de wereld met vreugde vult? We zijn verheugd om deze positieve boodschap de wereld uit te sturen in samenwerking met Havaianas op onze 50ste verjaardag”, zei Nicolas Loufrani, CEO van Smiley, over de samenwerking.

Margo Verhasselt De artikels van >

Heeft nooit iets met geometrische vormen gehad tot ze naar de Brusselse binnenstad verhuisde en maakt nu meer reclame voor de hoofdstad dan pakweg de toeristische dienst. Zegt verdomd veel 'it is what it is' voor iemand die niet echt een idee heeft van wat ze doet, tenzij op het gebied van lifestyletrends dan. Altijd te vinden voor een vroege apero met een gezellige babbel op een nog toffer terras.

Tags: Smiley.