Modehuis Loewe lanceert geurcollectie voor in huis
© Loewe

Modehuis Loewe lanceert geurcollectie voor in huis

Leestijd: 1 min

Van rode biet en tomatenbladeren tot cannabis: het Spaanse modehuis Loewe brengt een aantal geurkaarsen en huisparfums uit gebaseerd op de natuur. Een samenwerking tussen creatief directeur Jonathan W. Anderson en in-house parfumeur Nuria Cruelles. 

/

Sinds de Britse ontwerper Jonathan W. Anderson naast zijn eigen lijn (J.W. Anderson) ook de collecties van Loewe vormgeeft, staat het merk weer helemaal op de kaart. Sterker nog: door zijn spel in het verkennen van silhouetten en vormen is het een van de meest vernieuwende labels van het moment. Naast succesvolle accessoire-, kleding-, parfum- en zelfs boekencollecties, lanceert het merk nu een eerste geurcollectie voor in huis.

Modehuis Loewe lanceert geurcollectie voor in huis - 1

Nacho Alegre + MC

/

“Ik ben gepassioneerd door tuinen, planten en hun unieke geuren en wou al van toen ik aan de slag ging bij Loewe in 2013 een reeks kaarsen uitbrengen op basis van de natuur”, zegt Jonathan Anderson. “Ik ben blij dat ik eindelijk deze collectie van huisgeuren kan voorstellen. De ontwerper zocht inspiratie in zijn kindertijd die hij doorbracht in een klein dorpje in Noord-Ierland.

De collectie bestaat uit verschillende kaarsen, waxinelichthouders, huisparfums en geurstokjes op basis van elf plantenextracten. Zoals kamperfoelie, biet, jeneverbes, cannabis, tomatenbladeren, oregano, cipressenbomen en klimop. De kaarsen zijn gemaakt van was van natuurlijke ingrediënten en zitten in een geribbelde terracottapot met het ‘LOEWE’-monogram op.

Modehuis Loewe lanceert geurcollectie voor in huis - 2

Loewe

/

Zowel de geuren als de verpakking zijn gemaakt in Spanje. Anderson werkte samen met de gerenommeerde fotografen Erwan Frontin en Nacho Alegre voor de kunstzinnige beelden van de collectie.

 

Modehuis Loewe lanceert geurcollectie voor in huis - 3

Loewe

De collectie is nu online te koop. Prijzen variëren tussen € 70 en € 320.

Lees meer Marie Claire op: Hoe ziet de toekomst van jonge modemerken eruit post-corona? Steeds meer modemerken gebruiken werknemers als modellen. Zo tover je je eettafel om tot een stijlvolle eye catcher

 

Timon Van Mechelen De artikels van >

Als mode-expert weet hij trends en ontwikkelingen als geen ander te duiden. Is weg van Dries Van Noten en Prada en ziet zijn kleren als waardevolle investeringen. Haalt evenveel plezier uit de stockverkopen als jij uit je verjaardag, kerst en zomervakantie samen. Vindt verder weinig bevredigender dan te veel natuurwijn drinken en mensen kijken op een terras.

Tags: Deco, Geurkaarsen, Loewe.