Mosaert lanceert limited edition kerstcollectie
© Mosaert

Mosaert lanceert limited edition kerstcollectie

Door Margo Verhasselt
Leestijd: 1 min

Speciaal voor de feestdagen brengt mosaert, het creatief label van zanger Stromae en zijn vrouw styliste Coralie Barbier, een exclusieve minicollectie uit.

Zin om heerlijk te cocoonen tijdens de feestdagen? Dan hebben we goed nieuws voor jou. Mosaert, het creatief label van de Brusselse artiest Stromae, brengt ter gelegenheid van kerst een collector’s editie uit met vier stukken.

De trainingsset die in teken staat van de feestdagen, bestaat uit een sweater en een broek, een paar sokken en een pet. Alle collector’s items zijn gemaakt uit biokatoen, behalve de pet die wordt gemaakt op basis van polyester. De hele collectie is 100% Europees, alle stuks worden dan ook in Frankrijk, Italië en Portugal gemaakt.

Lees ook: 8 sterke vrouwen aan het woord over duurzaamheid, Belgische mode en female empowerment

Stromae vs mosaert

Het creatieve label mosaert – anagram van Stromae (aka Paul Van Haver) – werd eind 2009 opgericht in Brussel, ter gelegenheid van de lancering van het eerste album van de zanger met als titel “Cheese”. Stromae, auteur, componist en muzikant, wilde zijn muziek vanaf het begin van zijn carrière zelf produceren en zo een zo groot mogelijke artistieke vrijheid behouden.

Daarom omvat het label ook zowat alles: van de productie tot de artistieke directie, van de visuals tot de clips, en daarnaast ook de choreografie van de shows en de kleding. Om die reden maakte het label in 2014 ook de keuze om kleding te blijven ontwerpen. Niet meer per se voor op het podium, maar ook voor zijn fans. Maar dan wel ver weg van het strenge ritme van de mode-industrie. Mosaert brengt één collectie per jaar uit, telkens geheel inclusief, Europees en met gerecycleerde én biologische materialen.

De stuks zijn in uiterst beperkte oplage online te koop via store.mosaert.com.

Lees ook: Via ‘The Creative Spot’ scoor je duurzame mode met korting

Margo Verhasselt De artikels van >

Heeft nooit iets met geometrische vormen gehad tot ze naar de Brusselse binnenstad verhuisde en maakt nu meer reclame voor de hoofdstad dan pakweg de toeristische dienst. Zegt verdomd veel 'it is what it is' voor iemand die niet echt een idee heeft van wat ze doet, tenzij op het gebied van lifestyletrends dan. Altijd te vinden voor een vroege apero met een gezellige babbel op een nog toffer terras.