Interview: wie is het brein achter het populaire kledinglabel LIVTHELABEL?

door Lieselot Luykx
Livthelabel_LieselotLuykx
©Lieselot Luykx

De herfst- en wintercollectie neemt een grote én verfijnde dosis rock’n roll gehalte aan in de FW19 collectie van LIVTHELABEL. Benieuwd naar het gezicht achter het label? Wij spraken met Anouck Van der Tuijn.

Al zestien jaar staat Anouck samen met haar man aan het hoofd van een eigen modeagentuur Pure Diffusion, maar toch knaagde er steeds iets bij haar. De Brasschaatse droomde al van kinds af van een eigen modelabel, maar door de komst van twee kinderen zette ze het idee uit haar hoofd. Tot zo’n drie jaar geleden. Haar kids waren de pampers ontgroeid. Anouck bruisde nog steeds van de creativiteit. Kortom, het was tijd om de stap te wagen.

In september 2016 lanceerde ze LIVTHELABEL, genoemd naar dochter Liv. Wij spraken met de ambitieuze mama én ontwerpster Anouck over haar label, de FW’19 collectie en over haar andere hobby’s.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Let’s go shopping! #minime #liv #shopping #girlstime #shopping

Een bericht gedeeld door Anouck Van der Tuyn (@anouckvdt) op

1/

Hoe zou je de visie van LIVTHELABEL het best kunnen omschrijven? 

“In LIVTHELABEL wil ik mijn persoonlijke stijl weerspiegelen. Nonchalante, coole kledij met een zekere twist. Elke vrouw kan haar hierdoor gesofisticeerd en trendy voelen!”

Wat onderscheidt jullie label van andere labels?

“Wij maken ‘non-nonsense’ en praktische kledij: elk item spreekt voor zich. Het item kan gedragen worden met een basisstuk en het zal nog steeds uitblinken. Toch liever wat opvallender? Dan kan je een item ook combineren met een opvallender stuk voor een meer doordachte outfit. Ik heb een passie voor alles wat met kunst en schoonheid te maken heeft. Textuur en gevoel van een kledingstuk staan dus steeds centraal in mijn collecties.”

Welke basiselementen zijn voor jou essentieel in een LIVTHELABEL-look?

“Een slogan T-shirt met daarover een lichte oversized blazer gecombineerd met een faded jeans is één van onze go-to looks. Ik heb een kleine fascinatie voor jassen en texturen en er is een duidelijke structuur te zien van leuke streepjes en ruitjes in mijn collecties. Ook ben ik fan van een blousejurk met een mooie en verfijnde snit.”

Is er een bepaalde doelgroep die jullie willen aanspreken?

“Onze klanten zijn actieve jonge vrouwen die oog hebben voor het visuele. Ze hebben een subtiele smaak en ze vallen op in outfits die gelabeld zijn als low key voor het ongetrainde oog, maar eigenlijk zijn het zeer goede en doordachte outfits. Een LIVTHELABEL vrouw houdt van comfy kledij, zachte stoffen en is een absolute jeans fan. Ze houdt niet van ‘te girly‘, maar eerder van een stoerdere ‘boy- ish‘ look.”

Jullie zitten verspreid over heel Vlaanderen, in hoeveel shops wordt jullie label ondertussen verkocht?

“Ik ben heel trots dat we onze FW19 collectie mogen verdelen over 70 multi-brand winkels in België. Je kan ons merk onder andere vinden bij Princess Blue in Antwerp, Ferrer in Nieuwpoort, Dawance in Verviers, Wellens in Herentals en nog veel meer …”

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Goodmorning! LIV(E) LOVE LAUGH #livthelabel #neon

Een bericht gedeeld door LIVTHELABEL (@livthelabel) op

2/

FW19

Dit seizoen draait het allemaal rond durven. Voel je sterk genoeg om dit te doen én vergeet niet om lief te zijn! – Anouck Van der Tuijn

 

Wat is de inspiratie voor de herfst-en wintercollectie ’19?

“Deze winter neemt LIV een wandeling door wonderlijke design en architectuur. Het nieuwe seizoen draait rond texturen, kleuren en proporties. Welk beter voorbeeld is er dan architecturale designers van de 20e eeuw te volgen?

De collectie is een combinatie van alle geliefde invloeden waarvan Liv houdt. De schotse rock’n roll ruiten en streepjes zijn de belangrijkste blikvangers. De gebloemde print in lila maakt een statement die ons aan de jaren ’70 doen herinneren.

Ook inspireren we ons door de Romantiek. De items krijgen een moderne twist door ze te combineren met een mannelijk maatpak. Verschillende technieken, stoffen en kleuren zoals breiwerk, jacquard en satijn helpen je gemakkelijk om je dagelijkse look om te toveren naar een ‘wild night’ look. Het draait dus allemaal om je outfit verfijnd én doordacht te matchen!”

Houden jullie rekening met trends?

“Wij geloven in tijdloze stuks, waardoor we niet zo snel van de ene trend naar de andere springen. Dit betekent niet dat we geen rekening houden met kleuren- en stoffen trends van elk seizoen.”

Welk item is een absolute eyecatcher van de collectie?

“Ik ben helemaal weg van onze ‘tartan club’ (Schotse ruitjes). Ook onze SHIRO blouse is zeker één van mijn favorieten.”

Heb je nog andere hobby’s buiten het runnen van je bedrijf Pure Diffusion en het ontwerpen voor LIVTHELABEL? 

“Ja zeker, ik probeer in vorm te blijven door pilates te volgen. Ook vind ik het zeer ontspannend om naar tentoonstellingen te gaan. En mijn grootste hobby? Mijn twee lieve kinderen natuurlijk!”

De collectie is sinds kort te verkrijgen op de webshop van LIVTHELABEL en in geselecteerde multi-brand shops. 

| | | |
Tags: Anouck Van der Tuijn, Antwerpen, Aw19, Fw19, Ik koop Belgisch, Livthelabel, Ontwerper, Pure diffusion, Rock'n roll.

Elders op het web

Op andere sites van Editions Ventures